پشتیبانی چین برای توافق جامع آب و هوایی ضروری است

به گزارش ایرنا از فرانسه، اولاند امروز دوشنبه، در نخستین روز سفر رسمی خود به چین همچنین گفت: من در چین هستم تا با مقامات چینی امکان دستیابی به توافق جامعی در مورد محدود کردن میزان گرم شدن کره زمین به میزان دو درجه را بررسی کنم. وی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی چین از کنفرانس آب و هوایی پاریس، افزود: مبارزه با پدیده گرم شدن آب و هوا یک چالش بشری است. همچنین چالش اقتصادی قابل توجهی است که 'رشد سبز' خوانده می شود.

وزیران امور خارجه، محیط زیست و دارایی به همراه حدود 40 نماینده از شرکت های فرانسوی، اولاند را در این سفر همراهی می کنند.
مذاکره با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین درباره آب و هوا موضوع اصلی این سفر است.
اولاند پیشتر با تاکید بر نقش مهمی که چین می تواند در تحقق اهداف کنفرانس پاریس ایفا کند، عملکرد چین در این زمینه را الگوی خوبی برای پرجمعیت ترین و آلاینده ترین کشورهای دنیا معرفی کرده بود.
حضور هیات بلندپایه چین در این کنفرانس بر خلاف کنفرانس کپنهاگ در 2009 میلادی، امید به موفقیت این نشست را بیشتر کرده است.
بیست و یکمین کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل با حضور 195 کشور از 30 نوامبر تا 11 دسامبر (9 تا 20 آذر) در پاریس برگزار می شود.
این کنفرانس به منظور دستیابی به توافقی جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که منجر به آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین می شود و با هدف اصلی محدود کردن افزایش دمای جهانی به 2 درجه، برگزار می شود.
کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت محقق نشدن این هدف، روند آب شدن یخ های کره زمین سرعت می گیرد و این امر بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها را در پی خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا