گام‌های جدید دانشگاه اصفهان برای غنی کردن منابع علمی

نعمت‌الله اکبری در گفت‌وگو باایسنا، درباره تأسیس پژوهشگاه در دانشگاه اصفهان گفت: هم اکنون 39 گروه پژوهشی و 11 پژوهشکده در دانشگاه اصفهان وجود دارد و بنابراین می‌توان دانشگاه اصفهان را یک پژوهشگاه دانست.

معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هر سال نیاز علمی دانشگاه اصفهان رصد می‌شود، توضیح داد: دانشگاه اصفهان گامی جدید در راستای غنی کردن منابع علمی از جمله راه‌اندازی نهادهای علمی مانند پارک علم و فناوری برداشته است.

اکبری با اشاره به جامعیت دانشگاه اصفهان در رشته‌های علوم انسانی خاطرنشان کرد: منبع و خوراک اصلی علوم انسانی کتاب است بنابراین ضرورت دارد دانشگاه اصفهان منابع علمی رشته‌های علوم انسانی را تأمین کند. از سال گذشته شورای راهبردی کتب علوم انسانی و مجلات به لحاظ بعد نرم‌افزاری تفکیک و تقویت شد و در سال پیش رو اقدامات جدی در زمینه تأمین منابع علمی علوم انسانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: محدودیتی برای خرید کتاب و تأمین منابع علمی برای رشته‌های علوم انسانی وجود ندارد. دانشگاه اصفهان یکی از مراکز تأمین منابع علمی در سطح کشور است و بعد از دانشگاه تهران بیشترین تعداد مجله را دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان در خصوص کیفیت و جایگاه مجلات دانشگاه اصفهان افزود: از 34 مجله علمی پژوهشی دانشگاه اصفهان 27 مجله رتبه A دارد. از امسال نیز درصدد دو زبانه کردن مجلات هستیم.

اکبری اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در زمینه در دسترس قرار دادن کتاب برای کاربران در سال گذشته خوب عمل کرده است. از مرداد 93 تا 94، 207 هزار مقاله دانلود و در اختیار کاربران قرار گرفته که از این تعداد نزدیک به 10 هزار مقاله لاتین بوده است. همچنین بیش از 130 هزار کتاب امانت داده شده است بنابراین تعداد دانلود و امانت مقاله و کتاب رو به گسترش بوده است.

وی گفت: یکی از استراتژی‌های دانشگاه اصفهان بین‌المللی شدن دانشگاه است. از این رو سیاست فعال‌تر کردن روابط بین‌الملل در دانشگاه اصفهان مورد توجه قرار گرفته است. دانشگاه اصفهان به یک معاونت بین‌الملل و ارتباطات نیاز دارد اما اینکه عملی شود یا نه مربوط به محدودیت‌های قانونی است. اما حداقل باید نگاهمان به این حوزه نگاهی جدی باشد و همان‌گونه که معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه قوی است معاونت روابط بین‌الملل هم باید جدی عمل کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا