ابداع روش جدید معاینه فنی خودرو در اتحادیه اروپا

در پی فاش شدن فریب مسئولان شرکت خودروسازی فولکس واگن که طی آن مشخص شد خودروهای تولید شده توسط این کارخانه به میزان بیشتری از تولید آلودگی های جوی به نسبت استاندارد اعلام شده از سوی کارخانه می پردازند ، اتحادیه اروپا تصمیم به استفاده از روش های دقیق تر و جدید معاینه فنی خودرو ها گرفته است . گفتنی است دود ناشی از احتراق سوخت های فسیلی در خودروها ، یکی از اصلی ترین منابع تولید گازهای سمی و گلخانه ای از قیبل دی اکسید کرین و مونو اکسید کربن به شمار می رود و این روش جدید معاینه فنی ، قادر به بررسی دقیق تر این آلاینده ها است .

دود ناشی از احتراق سوخت های فسیلی در خودروها ، یکی از اصلی ترین منابع تولید گازهای سمی و گلخانه ای از قیبل دی اکسید کرین و مونو اکسید کربن به شمار می رود و این روش جدید معاینه فنی ، قادر به بررسی دقیق تر این آلاینده ها است .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، در جلسه اخیر سران اتحادیه اروپا در شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک ، استفاده از این روش جدید به رای گیری گذاشته شده و بیست و هشت کشور عضو این اتحادیه به استفاده از این روش جدید رای مثبت داده و تنها کشور مخالف ، هلند بود . لازم به توضیح است که جمهوری چک نیز رای ممتنع داشت .

با تصویب این قانون ، میزان مجاز تولید آلاینده های جوی توسط خودروها کاهش یافته و کشورهای عضو موظف به کنترل دقیق و جدی این موضوع هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا