برنامه ملی حمایت از سرگرمی ها و بازی های رایانه ای به زودی تصویب می شود

ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم رونمایی از پنجمین نسخه موتور جستجوگر بومی فارسی بر لزوم استفاده از نیازهای بومی بر اساس نوآوری ها و خلاقیت تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی ، سرگرمی ها ، نرم افزارها و فناوری از جمله سرویس هایی است که در ابتدای کار باید وارد این حوزه ها شویم.
وی با اشاره به شرایط پس از برجام در کشور گفت: شرایط پیش آمده فرصت مناسبی برای توسعه بازار کسب و کار فضای مجازی و I.C.T تا چهار برابر است و این کار با حمایت دولت و تلاش محققان دست یافتنی است.
فیروز آبادی ادامه داد: دولت توان سرمایه گذاری سنگین و مداخله در این امور را نداشته و فقط به حمایت در حد سیاستگذاری بر اساس نظرات متخصصان اقدام خواهد کرد.متاسفانه اندازه بازار I.C.T در کشور محدود و در حد و اندازه اقتصاد ملی نیست.
وی بر لزوم توسعه بازار کسب و کار فضای مجازی تا چهار برابر وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: عواملی همچون نیروی انسانی متخصص ، قدرت خرید داخلی ، نگرش مردم و بافت جمعیت توانایی چهار برابر شدن این بازار را با همت و تلاش متخصصان می دهد.
وی یکی از مشکلات موجود در کشور را توجه بیش از حد به برخی از موضوعات دانست و گفت: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که افراد فراوانی در یک موضوع در حوزه فناوری و اطلاعات فعالتی می کنند که بیش از حد نیاز کشور است.
وی راه اندازی جویشگر بومی را کاری ارزنده و مطلوب دانست و گفت: پروژه جویشگر بومی از ارکان اصلی شبکه ملی مستقل اطلاعات است و با یک گروه کوچک دانشگاهی نمی توان این طرح بزرگ و ارزنده را به سرانجام رساند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم ایجاد مدل های اقتصادی از پیوند شرکت ها تاکید کرد و گفت: مسوولان نظام حمایت از کنسرسیوم ها که عصاره ملت هستند را در اولویت کار خود قرار داده و آمادگی کامل برای در اختیار گذاشتن امکانات به آنها را دارند.
به گزارش ایرنا ، نسخه پنجم موتور جستجوگر بومی پارسی جو امروز ( شنبه) با حضوروزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، معاونان وزیرارتباطات وجمعی از دست اندرکاران این جویشگر در پژوهشگاه این وزارتخانه رونمایی شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا