خانه‌ای که جنگل شد

به گزارش جام جم آنلاین پاتریک بلانک با طراحی باغچه های عمودی و دیوارهای سبز شناخته می شود. او در طول زندگی خود تاکنون صدها دیوار باشکوه سبز که پوشیده از گیاهان مختلف است ساخته که در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار می رود اما هیچ کدام از این ها به پای جنگل کوچکی در حومه شهر که برای خود به پا کرده است نمی رسد.

آقای بلانک ۶۱ ساله این باغچه های عمودی را با استفاده از اتصال میله های فلزی و عایق های ضد پوسیدگی و نمد ساخته است. بعد از آن نیز یک سیستم آبیاری برای مرطوب کردن این نواحی تعبیه شده است که آب رسانی به گیاهان را برعهده دارد. تاکنون مراکز خرید مهمی در سراسر جهان توسط آقای بلانک به این شکل طراحی شده است.

خانه رویایی آقای بلانک باغچه های عمودی زیادی دارد که پر از گلها و گیاهان مختلف است. این خانه باشکوه با همکاری معمار موفقی به نام «ژیل ابرسولت» طراحی شده است و هنگام قدم زدن در این خانه شما فکر می کنید که وارد یک دنیای تازه شده اید چون تقریبا تمام دیوارهای این خانه با خز و سرخس و گیاه پوشیده شده است.

سه دیوار حیاط این خانه به طور کامل با گل و گیاه پوشیده شده و باعث شکل گیری یک آشپزخانه اوپن شده است.

اتاق مطالعه و اتاق ناهارخوری واقعا خاص طراحی شده است. کف این اتاق ها استخر بسیار بزرگی تعبیه شده که پر از ماهی های رنگی و گیاهان آبزی است.

پرندگان متنوع زیادی نیز در این خانه قرار دارند که میان شاخ و برگها لانه ساختند و پرواز می کنند.

آقای بلانک می گوید که در طراحی خانه اش کار خاصی انجام نداده و فقط یک اکوسیستم استادانه طراحی کرده که قصد دارد تا آنجا که می تواند محیط زندگی و طبیعت را باهم ادغام کند تا انسان و طبیعت را دوباره آشتی دهد.(مهر)

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا