کنگره جهانی مهندسی برق و علوم و سیستم‌های رایانه‌ای برگزار شد

این کنگره متشکل از: سومین کنفرانس بین‌المللی چندرسانه‌ای و تعامل انسان- رایانه (MHCI'15)، دومین کنفرانس بین‌المللی ماشین بینایی و یادگیری ماشین (MVML'15)، دومین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و مهندسی زیست‌پزشکی (ICBES'15) و کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و الکترونیک (EEE'15) بود.

در مجموع 42 مقاله و 17 پوستر از اساتید، دانشجویان و محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، ایران، ایتالیا، استرالیا، اسپانیا، بلژیک، پرتغال، ترکیه، تایلند، تایوان، چین، روسیه، رومانی، ژاپن، سوئیس، عراق، فرانسه، قزاقستان، کانادا، کره‌جنوبی، لهستان، مجارستان، مصر، نروژ، یونان، در چهار کنفرانس کنگره جهانی EECSS'15 ارائه شدند.

کنفرانس بین‌المللی چندرسانهای و تعامل انسان- رایانه

تصویربرداری سه‌بعدی، انیمشین و گرافیک، پایگاه داده و کتابخانه‌های دیجیتال، تکنیک‌های ارزیابی، طراحی چندرسانه‌ای، شبکه‌های ارتباطات بی‌سیم، برنامه‌نویسی چندرسانه‌ای، امنیت چندرسانه‌ای، پردازش سیگنال، رسانه‌های اجتماعی، دنیای مجازی، برخی از محورهای کنفرانس MHCI'15 بودند.

دکتر جورج پلیزوس از دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن، سخنران اصلی این کنفرانس بود. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، انگلیس، اسپانیا، تایوان، دانمارک، ژاپن، فرانسه، کانادا، نیوزلند، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

مقالات برگزیده این کنفرانس در مجلات ذیل منتشر خواهند شد:

Journal of Multimedia Theory and Application

International Journal of Virtual Worlds and Human Computer Interaction

کنفرانس بین‌المللی ماشین بینایی و یادگیری ماشین

سیستم‌های تطبیقی، تشخیص شیء، ردیابی شیء، الگوشناسی، محاسبات نرم برای یادگیری ماشین، محاسبات نرم برای ماشین بینایی، بینایی و یادگیری در ربات‌ها، برخی از محورهای کنفرانس MVML'15 بودند.

دکتر دانیل بوراجو از دانشگاه کالوس سوم مادرید و دکتر ویرجینیو کانتونی از دانشگاه پاویا (ایتالیا)، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، تایوان، ژاپن، سنگاپور، فرانسه، کانادا، نیوزلند، ونزوئلا، هند، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

International Journal of Computer Vision, Machine Learning and Data Mining

کنفرانس بین‌المللی سیستمها و مهندسی زیستپزشکی

بیوانفورماتیک، بیومکانیک، بیومکاترونیک، ابزار زیست‌پزشکی، بیوفتونیک، حسگرهای زیستی، زیست‌شناسی محاسباتی، شبکه‌های ژنی، نانوفناوری برای کاربردهای زیست‌پزشکی، تصویربرداری پزشکی، تصویربرداری عصبی، رباتیک، پزشکی از راه دور، برخی از محورهای کنفرانس ICBES'15 بودند.

دکتر سام میلشتین از دانشگاه ماساچوست لوول و دکتر رابرت رولینگ از دانشگاه بریتیش کلمبیا، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، اسپانیا، چک، ژاپن، سنگاپور، کانادا، مالزی، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند. دکتر شاهین سیروسپور، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و استادیار ایرانی دانشگاه مک مستر کانادا نیز در جمع اعضای این کمیته بود.

از ایران، فرحناز حسینی، حسین کومله، مهرناز حضرتی از دانشگاه کاشان با ارائه مقاله:

Quantitative Evaluation of Skull Stripping Techniques on Magnetic Resonance Images

Journal of Biomedical Engineering and Biosciences

کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و الکترونیک

مدارهای دیجیتال و آنالوگ، سیستم‌های ارتباطی و مهندسی، مهندسی الکترونیک، الکترومغناطیس، مکاترونیک، رباتیک، فوتونیک، سیستم‌های کنترل، پردازش سیگنال، محاسبات موازی و توزیع شده، ترانسفورماتور، شبکه هوشمند، شبکه بی‌سیم، برخی از محورهای کنفرانس EEE'15 بودند.

دکتر بنجامین اینیگوئز از دانشگاه روویرا آی ویرجیلی (اسپانیا)، سخنران اصلی این کنفرانس بود. محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، تایوان، چک، کانادا، مونته‌نگرو، یونان، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند. دکتر صفیالدین صفوی نائینی، دانش‌آموخته دانشگاه تهران و استاد دانشگاه واترلو کانادا نیز در جمع اعضای این کمیته بود.

International Journal of Electrical and Computer Systems

شایان ذکر است، دومین کنگره جهانی مهندسی برق و علوم و سیستم‌های رایانه‌ای (EECSS'16) در قالب چهارمین کنفرانس بین‌المللی چندرسانه‌ای و تعامل انسان- رایانه، سومین کنفرانس بین‌المللی ماشین بینایی و یادگیری ماشین، سومین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و مهندسی زیست‌پزشکی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و الکترونیک در تاریخ 17 تا 18 اوت در بوداپست (مجارستان) برگزار شد.

آخرین مهلت ارسال مقالات به این کنگره، اول فوریه 2016 (12 بهمن) اعلام شده است.