۶۰درصد دانشجویان تجربه مصرف دخانیات دارند

حمید رضا شاهسون که به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین سخن می گفت اظهار داشت: شهرستان ورامین به عنوان پایلوت به عنوان اولین شهر بدون دخانیات در کشور معرفی شد اما در همین شهرستان که دارای مردم متدین و انقلابی است، افزایش مصرف دخانیات بویژه قلیان را مشاهده می کنیم.

معاون امور استان های جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات افزود:‌ باید از همه ابزارها و پتانسیل ها برای مبارزه با مصرف دخانیات استفاده کرد چرا که امروز آمارهای نگران کننده ای در این زمینه در دست است به طوری که بیش از ۶۰ درصد دانشجویان کشور تجربه مصرف مواد دخانی را داشته اند.

وی ادامه داد:‌ مبارزه با مواد دخانی به طور قطع مبارزه با یک منکر است و امر به معروف  و نهی از منکر نیز همواره مورد تأکید دین اسلام و اهل بیت قرار داشته به همین خاطر باید همه نسبت به انجام وظیفه خود تلاش کنند.

وجود بیش از ۴۰۰ سفره خانه دارای مجوز در یک شهرستان تکان دهنده است

شاهسون با تشریح مضرات مصرف مواد دخانی اضافه کرد:‌ دخانیات به خود انسان و جامعه ضربه می زند و کسی که در کنار فرد سیگاری می نشیند بیش از خود فرد سیگاری آسیب می بیند.

این مسئول عنوان کرد:‌ در ورامین و نیز کشور روز به روز فروش دخانیات افزایش پیدا می کند و اگرچه مسئولین اقداماتی در برخورد با این معضل انجام می دهند اما این امر نیاز به عزم همگانی و تلاش همه ارگان ها و نهادها دارد.

شاهسون با اشاره به آمار نگران کننده مصرف مواد دخانی در کشور گفت: آمارهای نگران کننده ای از مصرف مواد دخانی وجود دارد به طوری که وجود بیش از ۴۰۰ سفره خانه دارای مجوز در یک شهرستان تکان دهنده است.

وی تأکید کرد:‌ مواد شیمیایی موجود در ذغال قلیان بیش از ۴۰۰ نوع ماده سمی تولید می کند که بسیاری از آنها سرطان زا بوده و امروز سونامی سرطان در راه است

به گزارش مهر، این مسئول تأکید کرد:‌ بیش از ۱۰ میلیارد تومان از سرمایه های این مردم در روز دود شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان هم در روز صرف درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا