کم تحرکی سبب اختلال در عملکرد کلیه ها می شود

مطالعات جدید نشان می دهد که نشستن طولانی مدت در طول روز و عدم تغییر حالت بدن برای مدت زمانی ممتد ، سبب افزایش خطر بروز اختلالات مزمن کلیوی می شود . پژوهشگران انجمن مجاری کلیوی آمریکا The American Society of Nephrology در مطالعات خود دریافتند که نشستن ممتد به میزان 80 دقیقه در شبانه روز ( با فرض 16 ساعت بیداری در طول روز ) و نداشتن تحرک  می تواند سبب افزایش بیست درصدی ابتلا به بیماری ها و اختلالات مزمن کلیوی شود .

در همین زمینه شرینی بدهو Srini Beddhu سرپرست این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه اوتاه University of  Utah School of Medicine اعلام کرد : " رفتار بی تحرک صرفا به معنی نداشتن فعالیت های فیزیکی متوسط یا شدید نیست . این نوع رفتار یک عامل خطر جدی برای ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی محسوب می شود . "

ارتباط مستقیمی بین نشستن زیاد ، نداشتن تحرک و خطر ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی وجود دارد .

در این پژوهش ها ، شرینی بدهو به همراه دومینیک فرانتی Dominique Ferranti اقدام به بررسی و مطالعه 5 هزار و 873 فرد بالغ کرده و میزان فعالیت های فیزیکی و بدنی آن ها برای مدت زمانی مشخص ، ثبت شد .

پژوهشگران با مطالعه نتایج به دست آمده این بررسی ها ، دریافتند که ارتباط مستقیمی بین میزان تحرک روزانه و احتمال ابتلا به بیماری های کلیوی وجود دارد ، اگرچه این موضوع به پژوهش های بیشتری نیازمند بوده و تحقیقات جانبی در این زمینه باید انجام شود .

گفتنی است بر اساس اخبار منتشر شده در این رابطه ، قرار است شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در کنفرانس علمی – تخصصی ویژه ای با عنوان ASN Kidney Week 2015  که در روزهای سوم تا هشتم نوامبر سال جاری ( 12 تا 17 آبان ) در مرکز همایش های مرکزی کالیفرنیا Convention Centre in California برگزار می شود ، ارائه شده و درباره آن بحث های تخصصی انجام شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا