زمستان امسال رکورد نمی‌شکند

داوود پرهیزکار در گفت‌وگو با ایسنا،با بیان اینکه زمستان امسال طبیعی خواهد بود، گفت: مردم ایران نباید هیچ نگرانی نسبت به این فصل داشته باشند، زیرا زمستان امسال در حد شرایط نرمال خواهد بود و اتفاقات خاصی که تا به حال نیفتاده، رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه زمستان فصل سرما است و در زمستان انتظار شرایط آب و هوایی تابستان را نداریم، افزود: اینکه انتظار داشته باشیم در زمستان امسال سرمای شدیدی رخ دهد و رکوردهای 50 سال اخیر کشور شکسته شود، این اتفاق نخواهد افتاد.

رییس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه ویژگی‌های زمستان برف، باران، یخبندان و سرما است و هواشناسی هم همین‌ها را پیش‌بینی و اعلام می‌کند، افزود: پیش‌بینی دمای یک یا یک و نیم درجه بالاتر از حد نرمال برای زمستان امسال، به این معنا نیست که زمستان گرمی خواهیم داشت بلکه این افزایش یک درجه‌ای دما به این معنا است که انرژی مصرفی کمتری مورد نیاز خواهد بود.

پرهیزکار با اشاره به اینکه متولی اصلی پیش‌بینی هوا سازمان هواشناسی کشور است، در مورد نامه منتشرشده وزارت نیرو به معاون برق و انرژی مبنی بر آماده‌باش برای پاییز و زمستان سرد امسال، گفت: هر دستگاهی مرکز تحقیقاتی دارد که ممکن است تولیداتی برای خود داشته باشد و قرار نیست این تولیدات لزوما رسانه‌ای شود. بنا به گفته وزارت نیرو نیز قرار نبود آن نامه رسانه‌ای شود، بلکه قرار بوده در حد یک اطلاع‌رسانی داخلی باشد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های پیش‌بینی هواشناسی شامل بولتن روزانه و اخطاریه‌ها برای دستگاه‌های متعدد به صورت اتوماتیک ارسال می‌شود، اظهار کرد: سازمان هواشناسی از یک هفته قبل پدیده‌ها را با دقت پیش‌بینی کرده و خواهد کرد و در اختیار مردم و مسئولین قرار خواهد داد، بنابراین فرصت کافی برای واکنش نشان دادن در قبال هواهای مخرب وجود دارد، زیرا سازمان‌ها برای هر موضوعی یک طرح عکس‌العمل دارند که واکنش آنها در قبال اطلاعیه هواشناسی است.

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه این سازمان در برخی مقوله‌ها مثل سیل با برخی دستگاه‌ها چون وزارت نیرو اقدام مشترک دارد، اظهار کرد: سازمان هواشناسی خدمت‌رسان همه ارگان‌ها است و سعی می‌کنیم آنها از اطلاعات ما در کارشان به طور بهینه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نظر سازمان هواشناسی کشور در مورد پیش‌بینی فصل زمستان نیز به دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو منعکس شده است، گفت: آمادگی سازمان‌های مسئول برای تامین سوخت و آب مورد نیاز در زمستان ضرورت دارد، همچنین رودخانه‌ها برای عبور بارش‌های پاییز و زمستان باید پاکسازی شوند و چون هر سال در اثر بارش‌های شدید سیل در کشور داریم و امسال هم خواهیم داشت، باید آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا