شناسایی نخبگان کارآفرین نیاز اصلی جامعه

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه شورای علمی نخبگان استان کرمان با بیان اینکه در گذشته استان در خصوص توجه به نخبگان دچار عقب افتادگی شده بود، افزود: بنیاد خفتگان به جای بنیاد نخبگان، تعبیر مناسبی بود که در آن زمان برای این مرکز استفاده کردم.

وی با اشاره به اینکه شاید این رکود ناشی از عدم انگیزه نخبگان و یا عدم حمایت از آنان باشد، ادامه داد: اما هم اکنون رییس بنیاد نخبگان ایران و نمایندگی آن در کرمان از انگیزه بالایی برای توجه و کمک در این زمینه برخوردار هستند.

استاندار کرمان با ذکر این مطلب که هم عقب افتادگی در بنیاد نخبگان کرمان داریم و هم در شرکت‌های دانش بنیان، اضافه کرد: باید این کاستی‌هایی که در حوزه‌های علوم انسانی و نیز حوزه‌های پزشکی و مهندسی احساس می‌شود را برطرف کنیم.

رزم حسینی در ادامه با ابراز امیدواری به اینکه از جلسات ماهانه شورای علمی نخبگان استان، ایده‌ها و طرح‌های جدیدی استخراج شود، تصریح کرد: علاوه بر انجام شرح وظایف در قانون باید به ایده‌هایی که هم علمی هستند و هم جنبه کاربردی دارند توجه ویژه شود.

وی افزود: نباید به امکانات دولتی نگاه کنیم بلکه می توانیم روی امکاناتی که در خارج از بدنه دولت قرار دارد حساب کرده و ایده‌ها را به کمک آنها پیش ببریم.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه نیاز امروز ما شناسایی نخبگان کارآفرین است، گفت: نخبه فقط در حوزه‌ای علمی تعریف نمی‌شود بلکه هر شخصی که اقدام به خلق ثروت کند را نخبه می‌دانیم بنابراین می‌توان با شناسایی و حمایت از این افراد مشکلات جامعه را حل کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه در گذشته کاستی‌هایی باعث شد که همشهریان و یا هموطنان ما از کشور خارج شوند، ادامه داد: باید با این افراد ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب نماییم.

وی با عنوان اینکه نباید از شرایط پیش آمده احساس ناامیدی کرد، اظهار کرد: یکی از ضعف‌هایی که به آن پی برده‌ایم فقر مدیریتی است. باید افراد صالح برای این قضیه شناسایی شوند و برای سپردن مدیریت به آنها آماده شوند.

استاندار کرمان افزود: یکی از وظایف شورای علمی نخبگان استان می‌تواند توجه به جوانان نخبه و هدایت و آماده کردن آنها برای پست‌های مدیریتی باشد زیرا در این حوزه با فقر شدید مدیریتی مواجه هستیم.

وی با ابراز تاسف از ناهمگونی‌هایی که بین دانشگاه و اداره کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه فقط جای تربیت و آموزش افراد نیست و باید در مقاطع حساس به کمک اداره کشور بیاید، بنابراین انتظار داریم نقش دانشگاه پررنگ‌تر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا