بالا بردن انگیزه محققان جوان حوزه تولیدمثل از اهداف برگزاری کنگره است

دبیر اولین کنگره بین‌المللی تولید مثل با تاکید بر اینکه بالا بردن انگیزه محققین جوان برای پیشرفت در زمینه تولید مثل، یکی از اهداف برگزاری کنگره است، گفت: تبادل اطلاعات، افکار و آشنایی با تحقیقات همکاران در زمینه تولیدمثل و به نقد و بررسی گذاشتن آثار آنان، دسترسی افراد به صاحب نظران و ارائه آخرین یافته‌های علمی برای برنامه ریزی تحقیقاتی در سال آینده و قدردانی از برترین‌ها و محققین جوان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

دکتر محمدرضا صادقی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: این کنگره در تاریخ 2 تا 4 خرداد ماه در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود. همچنین دو روز قبل از برگزاری کنگره در تاریخ 31 اردیبهشت و 1 خرداد ماه، 30 کارگاه علمی و تخصصی در زمینه تولیدمثل در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

این عضو هیات مدیره انجمن علمی جنین شناسی بیولوژی تولید مثل ادامه داد: 15 کارگاه به صورت علمی و 15 کارگاه دیگر به صورت کنفرانس که بیشتر جنبه آموزشی دارد و براساس تقاضای مخاطبین، برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید مثل در حیطه انسانی طول عمری بیش از 35 سال ندارد ولی در این دوره تحولات زیادی در حیطه سلامت انسان، تکنولوژی دامی و حیوانی انجام داده است، یادآور شد: این کنگره توسط انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران و با همکاری مراکز و انجمن های مختلفی از جمله انجمن زنان، مامایی، پرستاری، متخصصین باروری و ناباروری، پژوهشکده رویان، ابن سینا و طیف زیادی از مراکز درمان ناباروری در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین انجمن جنین شناسان هلند و آلمان در برگزاری این کنگره همکاری دارند.

مسئول بخش جنین شناسی پژوهشکده ابن سینا اظهار کرد: کلیه رشته های مرتبط با تولیدمثل، باروری و ناباروری، همکاران اورولوژیست، متخصصین ناباروری مردان، غدد و متابولیسم، جنین شناسی بالینی، پزشکی، ژنتیک، ایمونولوژی، بافت شناسی، بیوشیمی، علوم پایه پزشکی، علوم آزمایشگاهی، رشته های مرتبط با دامپزشکی، روانشناسی، حقوق، اخلاق و سایر رشته های پیراپزشکی از گروه‌های مخاطب و شرکت کننده در این کنگره هستند.

صادقی تصریح کرد: لقاح و کشت جنین، بیولوژی اسپرم و ناباروری مردان، لانه گزینی جنین و گفتمان جنین و آندومتر، کاربرد سلول‌های بنیادی در تحقیقات تولیدمثل، ژنتیک و اپی ژنتیک در تولید مثل، جایگاه انجماد در حیطه تولید مثل، حفظ بارداری و عوامل تهدید کننده آن، تکنیک های جدید مهندسی ژنتیک در تولید مثل، استاندارد سازی و کنترل کیفیت در بحث های جنین شناسی و تولید مثل، تغذیه و عوامل موثر در تولید مثل، مباحث حقوقی و اخلاقی در تولید مثل، عوامل مرتبط با ناباروری در مردان و زنان، سلامت جنسی در مردان و زنان، مسائل اجتماعی و روانشناختی در ناباروری و ارتباط سلامت جنسی با ناباروری محورهای اصلی در این کنگره است.

این متخصص جنین شناسی با بیان این مطلب که اولین کنگره تولیدمثل به مدت 3 روز در سه سالن در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، در پایان گفت: با توجه به زمان محدود بیش از 500 مقاله در این کنگره مورد پذیرش قرار گرفته است و پانل هایی به صورت بحث و گفتگو، ارائه سخنرانی‌های کوتاه که به طور عمده بحث و گفتگو در حیطه خاص برای ایجاد انگیزه در محققین جوان و بقیه مقالات به صورت پوستر ارائه می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا