دبیرشورای عالی فضای مجازی خواستار تبیین مدل اقتصادی مناسب در حوزه شبکه ملی اطلاعات شد

سید ابوالحسن فیروزآبادی در دیدار با مسؤولین و اعضای شورای سیاست گذاری نهمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از دلایل توسعه نیافتگی کشور در حوزه شبکه ملی اطلاعات، عدم تعرف مدل اقتصادی مناسب است،افزود:این درحالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه ICT ابتدا مدل اقتصادی متناسب با موضوع تعریف و تبیین می شود.
فیروزآبادی اظهار کرد: ما نیز باید در ابتدا ضمن شناسایی نیازهای داخلی، نسبت به طراحی مدل اقتصادی متناسب با فضای بومی کشور اقدام کنیم و در مرحله بعد با تطبیق آن با مدل کشورهای پیشرفته نسبت به ارتقای تفکر جهانی در بین جوانان و فعالان این حوزه اقدام کنیم.
وی با برشمردن ویژگی ها و اهمیت فضای مجازی کشور به دقت نظر، رهنمودها و حساسیت های مقام معظم رهبری نسبت به فضای مجازی که در حکم انتصاب اعضای جدید شورا مورد تأکید قرار گرفته، اشاره کرد.
فیروزآبادی بیان کرد: با تلاش مضاعف و بهره گیری از علم و عمل، عقب ماندگی ها در این حوزه را جبران کنیم.
رییس مرکز فضای مجازی کشور اظهار امیدواری کرد که این همایش با پرهیز از ورود به مباحث تکنولوژیکی صرف، موضوعات عملی و اولویت های این حوزه را در میان علاقمندان به بحث و بررسی بگذارد.
به گزارش ایرنا از دبیرخانه دائمی نهمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه دکتر علی حیدری و دکتر عباس آسوشه، دکتر داود زارعیان و دیگر اعضای شورای سیاست گذاری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.نهمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است اسفندماه سالجاری برگزار شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا