زنان هم به اندازه مردان به کار اهمیت می‌دهند

استفان سوئیت، دانشمند کالج ایتاکا در امریکا، داده‌های جمع‌آوری‌‌شده متعلق به کارمندان 11 کشور را تحلیل کرد تا تعیین کند آیا تفاوت جنسیتی (اهمیت کار فرد در هویت وی) در محوریت کار وجود دارد یا خیر. وی همچنین به دنبال بررسی این موضوع بود که چگونه این تفاوت‌ها به تقاضاهای شغلی، اعتقادات در مورد نقش جنسیت و انتظارات فرهنگی مربوط می‌شوند.

برای تعیین این موضوع که گسست جنسیتی در محوریت کار تحت تاثیر شرایط خاصی است یا خیر، سوئیت، نیروهای ساختاری مانند تقاضای شغل، شرایط کار، ساعات کار، میزان امنیت شغلی، ماهیت و تنوع مسئولیت‌های در حال انجام و دستیابی به انتخاب‌های انعطاف‌پذیر کاری را بررسی کرد. وی همچنین مسئولیت‌های مراقبتی خانوادگی کارمندان را بررسی کرد.

چنانچه زنان دارای فرصت‌هایی مانند مردان برای واردشدن به مشاغل دارای کیفیت بالا باشند، احتمالا آن‌ها مانند مردان هویتشان را در شغلشان می‌یابند.

این دانشمند انتظارات فرهنگی را بررسی کرد تا تعیین کند چگونه تصورات سنتی از جنسیت درباره مهارت‌های منحصر‌به‌فرد زنان و مردان می‌تواند منجر به تفاوت‌های هویتی از جمله تفاوت‌های مرتبط با اهمیت کار در هویت فرد شود.

نتایج نشان از شباهت‌های بیشتر بین مردان و زنان در رابطه با محوریت کاری در هویت آن‌ها داشت تا تفاوت‌های آنها.

تحلیل سوئیت نشان داد برای هر دوی زنان و مردان، نقش عضویت در یک خانواده یا مراقبت‌کننده به قیمت ماهیت کاری آن‌ها تمام نمی‌شود. 

وی دریافت اعتقادات سنتی جنسیتی موجب می‌شود هر دوی زنان و مردان محوریت کاری کمتری داشته باشند اما این تاثیر برای زنان بیشتر است.

سوئیت دریافت چنانچه زنان دارای فرصت‌هایی مانند مردان برای واردشدن به مشاغل دارای کیفیت بالا باشند، احتمالا آن‌ها مانند مردان هویتشان را در شغلشان می‌یابند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا