رییس جهاد دانشگاهی:حوزه سلول های بنیادی در آینده اشتغال ایجاد می کند

به گزارش جهاد دانشگاهی، دکتر علی مروی رییس کمیسیون انرژی مجلس به همراه هفت نفر از اعضای این کمیسیون با حضور در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی از کارگاه مونتاژ مرکز مبدل ها و منابع تغذیه جهاددانشگاهی، مرکز مهندسی فشار قوی ، دکل حفاری، پایلوت صنایع شیمیایی و کارگاه جهاددانشگاهی واحد خواجه نصیر بازدید کردند.
دکتر حمیدرضا طیبی در این بازدید با تأکید بر این که توسعه تکنولوژی بومی یک متولی قدرتمند و مشخص نیاز دارد، اظهار کرد: اگر بازار وجود داشته باشد همه می توانند شرکت بزنند. اما چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که برای محصول ایرانی بازار ایجاد شود.وزارت صنایع متولی ایجاد کارخانه در کشور است و توجه ندارد که برای یک محصول چند کارخانه لازم است. ما باید به اقتصاد مقیاس توجه کنیم.
طیبی افزود:در موضوع فراتحریم حضور و ورود شرکت های خارجی به کشور اجتناب ناپذیر است، اما باید راهی را انتخاب و کسی را متولی کرد که از این شرکت ها بتواند امتیاز انتقال فناوری بگیرد.
وی به نبود متولی برای قانون ساخت داخل کشور اشاره کردو افزود: درحال حاضر هیچ نظارتی بر این مورد وجود ندارد.
وی با اشاره به نیازهایی که در حوزه تولید واگن برای مترو وجود دارد، گفت: در حال حاضر برای تجهیز متروی تهران و شهرستان ها 10 هزار واگن نیاز است.

***رییس کمیسون انرژی مجلس: مصمم به تقویت تولیدات داخلی هستیم
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد:مصمم هستیم که تولیدات داخلی را تقویت کنیم و با توجه به توانمندی های جهاد دانشگاهی می توان گفت که این نهاد ظرفیت این کار را دارد.
دکتر علی مروی در بازدید از توانمندی های جهاد دانشگاهی، افزود: در اقتصاد مقاومتی موضوع مهم، تولید در داخل کشور است که جهاد دانشگاهی می تواند این شرایط را برای جامعه فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید موظف شوند از امکانات و ظرفیت های داخل به جای امکانات خارجی بهره گیرند اظهارکرد: با شناختی که از ظرفیت و توانمندیهای جهاد دانشگاهی پیدا کردیم از طریق کمیسیون این موضوع را جدی تر دنبال خواهیم کرد تا دستگاه های مرتبط با کمیسیون موظف شوند از ظرفیت این نهاد بیشتر استفاده کنند.
مروی با بیان این که نوآوریهای جهاد دانشگاهی تکنولوژی روز دنیا را هم ارتقا می دهد، افزود: آن چیزی که در این بازدید مشاهده شد هم باعث خوشحالی و امیدواری است و هم ظرفیت جهاد دانشگاهی را نشان می دهد.

***سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:جهاد دانشگاهی ضمانت اجرایی و پایداری اقتصاد مقاومتی است
در ادامه این بازدید دکتر حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کار با فناوری پیشرفته و تولید ماشین آلات هایتکی که در صنایع مختلف کارآیی دارد همگی نشان می دهد که امروز به آن هدف و چیزهایی که مد نظر امام (ره) بود؛ یعنی استفاده از توان علمی دانشگاه ها رسیدیم. 
وی بیان کرد: باید ارتباط با شرکتهای خارجی با انتقال فناوری همراه باشد و جهاد دانشگاهی این توانایی را دارد که بتواند آنها را بومی سازی کند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: در برنامه ششم باید قانون استفاده حداکثری از تولیدات داخل را احیا و اجباری کنیم تا از تلاش و توانایی مجموعه هایی مانند جهاد دانشگاهی استفاده شود.
وی با اشاره به این که ضمانت اجرایی و پایداری اقتصاد مقاومتی جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: شرکت هایی که با جهاددانشگاهی همکاری می کنند شرکت های دانش بنیان هستند. شرکت های دانش بنیان چه در جهاد و چه در پارک علم و فناوری و مراکز رشد، اقتصاد مقاومتی را ضمانت می کنند.

***نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس:جهاد دانشگاهی می تواند کشور را به خودکفایی برساند
دکتر ناصر سودانی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: توانمندی هایی که در مجموعه علم و صنعت جهاد دانشگاهی مشاهده کردیم، نشان از همت بلند برای رسیدن به خودکفایی و رهایی از وابستگی به بیگانگان است.
وی افزود: هم در صنایع شیمیایی و هم در موضوعات مرتبط با صنعت نفت، گاز و حفاری و صنایع سنگینی که توسط دستان با کفایت ایرانی درحال تهیه بود این امیدواری را بیشتر زنده کرد که جهاد دانشگاهی به تنهایی می تواند در عرصه های گوناگون کشور را به خودکفایی برساند، البته اگر مورد حمایت قرار بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا