زیست فناوری ایران باید سه درصد بازار دنیا را از آن خود کند

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی قانعی با بیان اینکه حوزه زیست فناوری می تواند به ارزآوری و اقتصاد کشور کمک کند عنوان کرد: این جشنواره از ۳۱ اردیبهشت به مدت سه روز در محل نمایشگاه بین المللی تهران سالن خلیج فارس برگزار می شود. این جشنواره ملی است اما از مهمانان خارجی دعوت شده است.

وی در توضیح اهمیت توجه به حوزه زیست فناوری گفت: در دنیا گاهی تا ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی کشورها به زیست فناوری اختصاص دارد و نشان دهنده اهمیت و جایگاه آن در اقتصاد است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: در کشور ما، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، زیست فناوری ایران باید سه درصد بازار دنیا را از آن خود کند که معادل ۶۰ میلیارد دلار است.هرچند ما هنوز نتوانسته ایم به این جایگاه دست یابیم ولی تلاشهای زیادی صورت گرفته و در حال اجرا و برنامه ریزی می باشد.

وی با بیان اینکه زیست فناوری در همه حوزه ها از جمله صنعت، معدن، پزشکی و داروسازی کاربرد دارد عنوان کرد: در سالهای اخیر شواهدی از رشد زیست فناوری در حوزه های مختلف به چشم میخورد اما قله این رشد، تولید داروهای نوترکیب و صادرات آن است.

رئیس سومین جشنواره زیست فناوری ایران از جمله اهداف برگزاری جشنواره زیست فناوری را شناخت پتانسیل‌های تحقیقاتی و صنعتی کشور در ابعاد مختلف این حوزه از جمله دارویی، پزشکی، گیاهی و کشاورزی، صنعتی، محیط زیست، تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، حجم، گستردگی و وسعت اقدامات انجام شده و در حال انجام در این حوزه، زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های زیست فناور در بازارهای بین‌المللی، شناخت بهتر مسئولین، سیاست گذاران، داشنمندان و محققین، صنعتگران، دانشجویان و … از پتانسیل‌های مختلفی که در کشور وجود دارد مانند واحدهای ستادی و مدیریتی، صندوق های حمایتی، پارکهای علمی و فناوری، مراکز رشد، مراکز علمی و دانشگاهی و نیز شرکتهای دانش بنیان در این حوزه، ارتقای دانش عمومی در حوزه زیست فناوری و تقدیر از برترین های زیست فناوری بر شمرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا