تغییرات آب و هوایی سلامتی را تهدید می کند

دکتر جاناتان پاتز، مدیر انستیتوی سلامت جهانی دانشگاه ویسکانسین می گوید: گرم شدن هوا می تواند موجب افزایش احتمال بروز سکته قلبی و دیگر مشکلات مربوط به بیماری های قلبی شود. این گرم شدن می تواند موجب مشکلات دیگری مانند بیماری های تنفسی، بیماری های عفونی، گرسنگی و تغییراتی در سلامت ذهنی مردم در سراسر جهان شود.

طبق نتایج این مطالعه گرم شدن هوا که نتیجه مستقیم استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی (نفت، گاز و ذغال سنگ) است را می توان با استفاده از انرژی های پاک متوقف کرد و منافع بهداشتی ناشی از این توقف ۱۰ برابر هزینه های استفاده از منابع انرژی های پاک است.

محققان با بررسی ۵۶ تحقیق قبلی که در زمینه تاثیر گرما بر وضعیت سلامتی بشر می باشد به این نتیجه رسیدند که این افزایش نسبی درجه حرارت می تواند موجب تغییرات زیر شود:

در هوای گرم میزان اوزن هوا بیشتر شده و این مسئله می تواند موجب مشکلات تنفسی بخصوص در کسانی که سابقه بیماری های تنفسی مانند آسم دارند شود. افزایش درجه حرارت همچنین می تواند مشکلات مربوط به آلرژی و حساسیت را هم بیشتر کند.

افزایش دما می تواند موجب بیشتر شدن شیوع بیماری های عفونی مانند مالاریا شود.تغییرات در میزان بارش که ارتباط با گرمی هوا دارد می تواند موجب بیماری های گوارشی مانند اسهال و استفراغ شود.گرمای زمین می تواند موجب کاهش میزان محصولات کشاورزی و در نتیجه بروز بحران گرسنگی شود.افزایش درجه حرارت می تواند میزان بروز بیماری های روحی مانند اضطراب و افسردگی را نیز افزایش دهد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا