نرخ بالای ابتلا به سل در برخی نواحیِ لندن

یک سوم مناطق این شهر با نرخ بالای ابتلا به بیماری سل مواجه‌اند به طوری که در هر 100 هزار نفر بیش از 40 مورد ابتلا مشاهده می‌شود. همچنین نرخ ابتلا به این بیماری در برخی مناطق لندن همچون «برنت»، «ایلینگ» و «هارو» به ازای هر 100 هزار نفر بیش از 150 مورد است.

در این گزارش آمده است که زندانیان، افراد بی‌خانمان،‌ مصرف کنندگان مواد مخدر، پناهندگان و مهاجران به خصوص در معرض خطر ابتلا به این بیماری عفونی هستند. همچنین نرخ ابتلا به این عفونت در بین انگلیسی‌ها افزایش و در میان غیرانگلیسی‌ها کاهش یافته است. همچنین در این گزارش تاکید شده ایده اشتباهی است که سل به عنوان بیماری مهاجران در نظر گرفته شود.

بر اساس این مطالعه، منطقه «نیوهام» در لندن بالاترین نرخ ابتلا به سل را دارد به گونه‌ای که به ازای هر 100 هزار نفر 107 مورد ابتلا به سل گزارش می‌شود. آمارهای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت در سال 2013 نشان می‌دهد که در روآندا این رقم 69 مورد و در عراق 45 ثبت شده و در عین حال میانگین ابتلا در کل انگلیس نیز 13 مورد است.

به گفته متخصصان، برخی انواع باکتر‌ی سل در برابر آنتی‌بیوتیک مقاوم شده‌اند و هزینه درمان آن به ازای هر بیمار 500 هزار پوند است.

به گزارش ایسنا، مقامات لندن همچنین اعلام کردند: بسیاری از مردم از چگونگی انتقال بیماری سل آگاهی ندارند و باید در این زمینه آموزش داده شوند. در حقیقت بیماری سل به طور معمول از طریق ارتباط نزدیک و مداوم با فرد مبتلا و از طریق سرفه و عطسه منتقل می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا