عفونت مهمترین عامل مرگ و میر بیماران سوخته

به گزارش ایرنا از دبیرخانه چهارمین همایش کشوری سوختگی، دکتر فرهاد حافظی افزود: در بیمارستانهای سوختگی تعداد زیادی بیمار بستری هستند و تعداد اتاق های ایزوله که بتوان خدمات به این بیماران ارایه کرد کمتراست.

وی اضافه کرد :بر اساس استانداردهای جهانی هر بیمار سوخته با یک اتاق و دوپرستار باید درمان شود اما در کشور این استانداردی وجود ندارد و به همین علت مشکلات عفونت پس از سوختگی علت اصلی مرگ و میر بیماران سوخته است.

حافظی با بیان اینکه بهترین راهکار کاهش عفونت سوختگی پیشگیری است اظهار کرد: برای جلوگیری از عفونت های پس از سوختگی ضروری است به تعداد تخت های بیمارستان های بزرگ سطح کشور افزوده شود و در هر بیمارستان تعداد بیماران به 10 تا 20 بیمار محدود شود .

استاد جراحی پلاستیک و ترمیم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:اگر در بیمارستانها تعداد بیماران بیشتر از حد استاندارد بستری شود،انتقال عفونت به یکدیگر بیشتر شده و مرگ و میر ناشی از عفونت نیز افزایش دارد.

رییس چهارمین همایش کشوری سوختگی با اشاره بر اینکه در حال حاضر با کمبود تخت سوختگی در بیمارستانها مواجه هستیم گفت :با وجود افزایش جمعیت تهران مرکز سوختگی جوابگوی بیماران نیست و نیاز است مراکز سوختگی در 10 تا 15 بیمارستان در سطح تهران راه اندازی کنیم.

حافظی یادآور شد :پیشگیری کردن از سوختگی مخارج کمتری به جامعه و بیمار تحمیل می کند به طوری که روند درمان های سوختگی، ترمیم سوختگی و جراحی هایی که انجام می شود بسیار طولانی است.

چهارمین همایش کشوری سوختگی به همت مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در روزهای ششم تا هفتم اسفتد ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا