سفید شدن مرجان‌ها در اثر افزایش ناگهانی دمای سطح آب است

 داوود میرشکار در مورد علت سفید شدن مرجان‌ها گفت: افزایش ناگهانی دمای سطح آب و کدورت و آلودگی آب‌ها تاثیر بسزایی در سفید شدن مرجان‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در پی گزارش دریافت شده از جزیره کیش تیم‌هایی به جزیره خار ک و خارکوب، تنب کوچک و بزرگ و چابهار اعزام شدند، گفت: کارهای تنب بزرگ و کوچک به دلیل بروکراسی با تاخیر انجام شد. در کیش 43درصد مرجان‌ها سفید شده‌اند که این سفید شدگی نشانه از بین رفتن آنهاست.

مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برخی از مرجان‌ها کاملا سفید نمی‌شوند و امکان برگشت آنها وجود دارد، اظهارکرد: پایش در دو مرحله سفید شدگی و در مرحله خنک شدن هوا صورت می‌گیرد. در شرق و شمال جزیره خارک سلامت مرجان‌ها مناسب ارزیابی شد، اما در غرب جزیره خارکوب‌ها حدود 40 درصد از مرجان‌ها به دلیل ساکن بودن جریان‌های آب و ماندگاری بیشتر آب دچار سفیدشدگی شدند.

به گزارش ایسنا،میرشکار با اشاره به اینکه در چابهار براثر فعالیت‌های انسانی و آلودگی تولید شده توسط انسان آب 50 درصد سنگ‌های مرجانی سفید شده‌اند، افزود: تیم‌های اعزامی از سازمان به همراه تیم‌های استانی پیگیر مساله سفیدشدگی مرجان‌ها هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا