۱۷۰ مقاله به کنگره ملی زخم مزمن در ساری ارسال شد

 زهره حاج حیدری پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه کنگره کشوری زخم مزمن در سالن دانشگاه پیام اعظم علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران عناوین مرتبط با محورهای کنگره را زخم بستر، زخم پای دیابتی، زخم های عروقی، زخم ناشی از حوادث و جراحی ها، زخم مخاطی، سوختگی، گرافت و سلول درمانی، روش پیشرفته ترمیم زخم، طب سنتی و مکمل، اسکار زخم، لیزر تراپی در ترمیم زخم، توانبخشی، فیزیوتراپی زخم، اثرات روانی زخم و مراقبت های پرستاری در زخم عنوان کرد.

وی نخستین فراخوان برای برگزاری این کنگره را دی ماه سال گذشته اعلام و افزود: با نخستین فراخوان، پوستر کنگره در کلیه دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز علمی کشور و سایت اختصاصی کنگره به منظور طراحی و اجرا توزیع شد.

دبیر علمی کنگره کشوری زخم مزمن به تشکیل گروه و کمیته های تخصصی داوری مقالات پس از نخستین فراخوان اشاره و اذعان داشت: حدود ۲۴۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

حاج حیدری تصریح کرد: از این تعداد مقاله ۵۶ مقاله بعنوان سخنرانی، ۱۷۰ مقاله به عنوان پوستر برگزیده و ۱۴ مقاله حائز امتیازات لازم برای ارائه در این کنگره نشده اند.

وی بیان کرد: این کنگره شامل جلسات کلیات زخم، مزمن، سوختگی، درمان های جایگزین در ترمیم زخم مزمن، سلول های بنیادی در ترمیم زخم، زخم دیابتی، رویکردهای نوین در ترمیم زخم، زخم فشاری و ترمیم طخم های مزمن، زخم های جلدی مخاطی و پنل عفونت در زخم است.

به گزارش مهر،حاج حیدری خاطرنشان کرد: این کنگره دو روزه با حضور بیش از ۴۵۰ متخصص، پزشکان و پیرا پزشکان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم سالن مصباح در حال برگزاری است.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا