اردبیل ۸۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» دارد

 داور الطافی ظهر دوشنبه در همایش حمایت از بیماران ام اس تصریح کرد: به نسبت جمعیت استان این تعداد قابل توجه است و در عین حال به نسبت آمار کشوری، وضعیت متوسطی داریم.

وی با اذعان به اینکه این بیماری مزمن بوده و خود فرد و خانواده وی را متاثر می سازد، اضافه کرد: تشکیل موسسه خیریه مهرانه با هدف حمایت مالی و معنوی این بیماران است تا از ظرفیت خیرین و دستگاه های اجرایی به شکل مطلوب استفاده شود.

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان از تحت پوشش قرار دادن ۱۶۰ بیمار در این موسسه خبر داد و گفت: این بیماران نیازمند حمایت های اجتماعی، شغلی  آموزشی در کنار حمایت درمانی هستند.

الطافی از تشکیل انجمن علمی مهرانه در کنار موسسه خیریه خبر داد و گفت: تیم تشکیل شده از پزشکان متخصص در این انجمن نسبت به فعالیت های درمانی، علمی و حتی پژوهشی اقدام می کنند.

وی افزود: در واقع دلایل بروز این بیماری و اینکه چرا در استان اردبیل بروز یافته است مورد بررسی قرار می گیرد و تحقیقاتی در این خصوص در دست اجرا است تا نحوه مدیریت و پیشگیری از بیماری مطالعه و تحقیق شود.

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان با تاکید به اینکه دو سوم از بیماران ام اس می توانند زندگی با روال عادی داشته باشند، اضافه کرد: عمده تلاش های حمایتی معطوف به دسته ای از بیماران است که بیماری شان پیشرفت کرده و حتی در راه رفتن دچار مشکل شده اند.

الطافی به ضرورت حمایت معنوی در کنار حمایت مادی از این بیماران تاکید کرد و گفت: افرادی می توانند حمایت مادی و افرادی حمایت معنوی داشته باشند.

وی با اذعان به اینکه برخی حمایت های ایراد شده از جمله اهدای زمین و … هنوز محقق نشده است، خواستار حضور فعال تر خیرین در حمایت از این بیماران شد.

به گزارش مهر،عضو هیئت مدیره موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان در اشاره به نیازهای دارویی این بیماران تصریح کرد: بسیاری از داروهای ام اس در داخل کشور تولید می شودو حتی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان نیز در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی به خودداری از درمان های سنتی در درمان این بیماری تاکید کرد و گفت:مواردی از درمان های خودسرانه سنتی با صرف هزینه های گزاف مشاهده شده که نه تنها مورد تائید پزشکان نیست بلکه عوارض بیماری را تشدید کرده است.

این پزشک معتقد است هیچ درمانی در این بیماری نباید بدون تشخیص پزشک مورد استفاده قرار گیرد و درمان باید با نظارت پزشک باشد.

الطافی با بیان اینکه ۹۵ درصد از متخصصان مغز و اعصاب استان می توانند نسبت به تشخیص این بیماری اقدام کنند، اضافه کرد: ضرورتی برای مراجعه بیمار به استان های دیگر جهت تشخیص بیماری نیست و این نیاز در داخل استان قابل تامین است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا