نسل جدید رادار برای شناسایی و مقابله با پهپادها

به گزارش ایسنا، پهپادهای کوچک به میدان جنگ بسیار نزدیک می‌شوند، اما شناسایی‌ آنها توسط تسلیحات ضدهوایی معمولی دشوار است. برای مقابله با این تهدید، شاخه‌ای از نیروهای مسلح آمریکا به نام Marine Corps نوعی رادار ضدتوپخانه جدید را آزمایش کرده است.

رادار AN/TPQ-49 Counterfire که 0.9144 متر عرض و 1.219 متر ارتفاع دارد، می‌تواند بر ناحیه‌ای به مساحت 313.4 کیلومتر نظارت ‌کند. این رادار در اصل موشک‌ها، توپخانه یا شلیک‌های خمپاره را اسکن می‌کند و سپس اطلاعات بدست‌آمده را به سربازان نیروی دریایی ارسال می‌کند تا آن‌ها بتوانند از آن برای انجام شلیک واکنشی استفاده کنند.

رادار مزبور برای رهگیری پرتابه‌های کوچک به کار می‌رود، از این رو مقامات امیدوارند بتوان از آن برای رهگیری پهپادها استفاده کرد.

از این رادار همچنین می‌توان برای رهگیری پهپادها و حتی نشان‌دادن مکان پرتاب آنها استفاده کرد و این موضوع امکان شلیک به این پهپادها را فراهم خواهد کرد.

فرآیند پردازش سیگنال توسط رایانه رادار، داده‌های لازم را برای شناسایی هدف، تایید، رهگیری و همچنین گروه‌بندی خمپاره‌اندازهای خودی و دشمن ارائه می‌دهد؛ زمانی که پهپاد دشمن مکان‌یابی شود، می‌توان آن‌ را به راحتی منهدم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا