رقابت هکرها در مسابقات «نفوذ و دفاع در فضای مجازی»

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، در پنجمین دوره از مسابقات نفوذ و دفاع در فضای مجازی تعداد 20 تیم از سراسر کشور در دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این دوره از مسابقات در شش محور مسابقه فتح پرچم، مسابقه امنیت سخت افزار، ارائه روش های خلاقانه در نفوذ و دفاع، پوستر و کاریکاتورهای ترویجی، کارگاه های آموزشی و کشف شواهد رایانه ای برگزار می شود.

در مسابقه فتح پرچم، تیم ها در دو مرحله (مقدماتی و نهایی) توانایی های خود را در زمینه تکنیک های نفوذ و دفاع به آزمایش می گذارند و مسابقه امنیت و اعتماد سخت افزار نیز با محوریت «کشف تروجان های سخت افزاری» ترتیب خواهد یافت.

در بخش معرفی تکنیک ها و روش های خلاقانه در نفوذ و دفاع، شرکت کنندگان آخرین نوآور ی های خود را در زمینه نفوذ و دفاع ارائه می دهند.

قسمت طراحی کاریکاتور و پوسترهای ترویجی نیز با نگاهی عام به مقوله امنیت و ارائه طرح های گرافیکی و یا کاریکاتورهایی در زمینه آموزش و ترویج مفاهیم امنیت در فضای مجازی برگزار می شود.

مچنین بخش کشف شواهد رایانه ای برای ارزیابی توانمندی های شرکت کنندگان در زمینه کشف شواهد رایانه ای (فارنزیک) و به صورت غیر حضوری برگزار می شود و در نهایت در بخش کارگا ه های آموزشی و تخصصی، کارگا ه های تخصصی و عملی برای مخاطبان خاص و عام برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا