تشخیص بیماری مالاریا با استفاده از تنفس

به گزارش مهر، گروهی از محققان استرالیایی موفق به کشف جدیدی شده اند که به آنها اجازه می دهد تا بیماری مالاریا را از طریق تنفس تشخیص دهند. این کشف جدید می تواند جان انسان های بسیاری را نجات دهد.

گروهی از محققان موسسه CSIRO و موسسه تحقیقات پزشکی استرالیا بر تحقیق جدیدی فعالیت دارند که با کمک آن می توان از طریق تنفس به تشخیص مبتلایان به بیماری مالاریا پرداخت. محققان معتقدند، برخی مواد شیمیایی در تنفس افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند نسبت به سایرین متفاوت بوده و از افزایش چشمگیری برخوردار بود که در نتیجه راهگشای محققان در شناسایی این بیماری از طریق تنفس بوده است.

اما بخش جالب تحقیقات را می توان در این موضوع دانست که در مراحل اولیه و ابتدایی ابتلا به این بیماری بسیاری از روش ها از تشخیص به موقع و زودهنگام بیماری عاجز هستند در صورتی که با استفاده از تست تنفسی می توان این بیماری را تشخیص داد. علی رغم اینکه حتی آزمایش های خونی نیز در مراحل  اولیه قادر به تشخیص این بیماری نیستند.

بیماری مالاریا با گزش پشه آنوفل شروع می‌ شود. پشه آنوفل ماده، شب‌ ها خونخواری می‌ کند و حین خونخواری از بزاق خود، انگل‌ های مالاریا را به داخل خون انسان تزریق می‌ کند. این انگل‌ ها وارد سلول‌ های کبد می‌ شوند و شروع به تکثیر سریع می‌ کنند، به طوری که از هر یک انگل وارد شده حدود ۱۰ هزار انگل تولید می‌ شود. سپس این انگل‌ ها سلول‌ های کبدی را پاره می‌ کنند و وارد خون می‌ شوند تا به گلبول‌های سرخ حمله‌ ور شده و وارد آنها شده و در آنجا تکثیر می شوند.

اکنون محققان با استفاده از افزایش مواد شیمیایی بخصوص در مبتلایان قادر به تشخیص این بیماری هستند. مطالعات آتی محققان بر تولید سنسورهایی معطوف خواهد شد که به تشخیص بیماری مالاریا می پردازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا