سواد دختران پناهنده، 40 درصد افزایش یافته است

نگار گرامی در گفت و گو با سیناپرس افزود: هم اکنون سه هزار دختر پناهنده، بسته تشویقی بابت سوادآموزی می گیرند که همین امر تاثیر بسزایی در رشد باسوادی دختران پناهنده داشته است.

این نماینده سازمان ملل در ایران، یادآور شد: بسیاری از خانواده های افغان که ساکن مهمان شهرهای ایران هستند، تمایل و اعتقادی به تحصیل دختران خود ندارند، به همین دلیل مشوق های غذایی برای این خانواده ها در نظر گرفتیم تا آنها راضی به تحصیل دخترانشان شوند.

به گفته گرامی، به ازای هرماه حضور مستمر دختران پناهنده در کلاس های درس، چهار بطری روغن اضافه به خانواده های آنها داده می شود که همین مشوق های مالی نیز تاکنون جواب داده و به رشد باسوادی دختران پناهنده منجر شده است.

وی با بیان اینکه باید با خانواده پناهندگان مقیم مهمان شهرها وارد مذاکره شد، تاکید کرد: هم اکنون ما به 30 هزار پناهنده افغان در 19 مهمانشهر ایران، خدمات غذایی و رفاهی ارائه می کنیم. برای اینکه این خانواده ها به تحصیل دخترانشان رضایت دهند، علاوه بر مشوق های غذایی، سعی کرده ایم که با آنها وارد مذاکره و گفت و گو شویم و با آموزش و فرهنگ سازی، به آنها اهمیت و ضرورت تحصیل دخترانشان را گوشزد کنیم.

گرامی خاطرنشان کرد: دختران پناهنده ای که باسواد می شوند، اعتماد به نفس، دانش و آگاهی بالاتری خواهند داشت. نباید فراموش کنیم که همین افراد، در نهایت آینده افغانستان را رقم خواهند زد و قطعا باسواد شدن دختران پناهنده، آینده بهتری را برای افغانستان ترسیم خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا