تجارت آنلاین باید با فرهنگ محلی سازگار باشد

بر طبق یافته‌ها، تقریبا هر جنبه تجارت آنلاین باید با فرهنگ محلی، محیط و عوامل مختص صنعت آن فرهنگ سازگار و تطبیق داده شود.

دانشمندان دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه رایس، طی 15 سال تحقیق درباره موضوع تجارت الکترونیکی، متاتحیل گسترده‌ای را درباره این موضوع انجام دادند. هدف آن‌ها ارائه چهارچوب مفهومی و ارتباط‌دادن مولفه‌های مختلف دخیل در کیفیت خدمات الکترونیکی با بازدهی آن‌ها بود که ممکن است به بازاریابان آنلاین کمک کند.

محققان تاثیر کیفیت خدمات آنلاین در سطح جهانی را بر روی سه نتیجه کلیدی تحلیل کردند که این نتایج عبارت بودند از رضایت مشتری، تمایل به خرید دوباره و بیان آن‌ها درباره خدمات. محققان چهار بعد کیفی از جمله طراحی وب‌سایت، تحقق، خدمات به مشتری و امنیت و مالکیت خصوصی را بررسی کردند.

آن‌ها با بررسی چگونگی اثرگذاری این ابعاد در کشورهای مختلف دریافتند نقش فرهنگ محلی، اطمینان مشتریان و همچنین چگونگی موقعیت مردم در رابطه با دولت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

اهمیت نسبی چهار بعد کیفی شناسایی‌شده توسط دانشمندان، بسته به این که کدام یک از این ویژگی‌های فرهنگی در بازار محلی حاکم است و همچنین محیط و موقعیت صنعتی خاص، متغیر است.

محققان بر این باورند کیفیت خدمات الکترونیکی در حالی که در سطح جهانی سازه مناسبی است، باید به دقت تفسیر و در ارتباط با ذهن محلی اجرا شود و درک ارزش‌های فرهنگی یک کشور می‌تواند مدیران را قادر به ارتقای کیفیت کلی خدمات الکترونیکی و در نتیجه بازدهی خدماتشان سازد.

این پژوهش در Journal of Retailing منتشر شده است.

 

مترجم: شه تاو ناصری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا