سالانه ۳۵۰۰ مبتلا به سرطان سینه در کشور فوت می کنند

 با توجه به نقش موسسات خیریه و مردم نهاد در پیشگیری از بیماری­ های غیر واگیر مثل سرطان، کلینیک پستان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا نیز به این کمپین پیوست.

غربالگری رایگان زنان از نظر سرطان پستان، برگزاری کلاس­ های آموزشی پیشگیری از سرطان و حمایت از بیماران مبتلا، برخی از فعالیت های این کمپین است.

بر اساس در این گزارش آمده است: حدود ۱۰ هزار نفر سالانه در کشور به سرطان پستان مبتلا می شوند که حدود ۳۵۰۰ نفر از آنها فوت می کنند. با توجه به بالا رفتن سن ازدواج در کشور ، پیش بینی میشود این آمار رو به افزایش باشد، به همین سبب آگاهی بخشی به زنان درباره روش­های  پیشگیری از این بیماری و تشخیص زودهنگام ضروری به نظر می­رسد.

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴، متخصصان کلینیک پستان این مرکز حدود ۱۵۰ نفر از زنان را از نظر وجود سرطان پستان به صورت رایگان بررسی خواهند کرد.

کمپین پیشگیری از سرطان پستان که به نام کمپین صورتی فعالیت می­ کند، توسط موسسه خیریه سرطان و انستیتو کانسر ایران، با همکاری وزارت بهداشت آغاز بکار کرده است.

شعار این کمپین «هشیار باش، سرطان سینه نشانه دارد»، است که سعی دارد با آموزش سبک زندگی سالم و آشنا سازی بانوان با عوامل خطر سرطان، سرطان پستان را به عنوان یک بیماری قابل پیشگیری در سطح جامعه معرفی کند.

به گزارش مهر،پایگاه اطلاع رسانی اختصاصی این کمپین به نشانی www.cancercharity.ir است که زنان می توانند با مراجعه به آن از مطالب آموزشی مرتبط با سرطان پستان استفاده کنند و برای غربالگری رایگان سرطان پستان در مراکزی که با این خیریه همکاری دارند، ثبت نام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا