گزارش ویدئویی از آزمایش تخته پرواز یک نفره

در ماه می سال جاری میلادی ، یک مخترع کانادائی با نام کاتالین آلکساندرو دورو Catalin Alexandru Duru   با طراحی و ساخت یک تخته پرواز یک نفره  hoverboard ؛ آن را به طور رسمی مورد آزمایش قرار داده و ضمن انجام پرواز موفقیت آمیز با این وسیله پرنده ، توانست رکورد جدیدی از پرواز با تخته های پروازی از خود به جای گذاشته و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند .

وی در این عملیات ، به ارتفاع 5 پنج متر از سطح دریاچه   Ouareau در ایالت کبک به پرواز در آمده و توانست به راحتی مسافتی بالغ بر 275 متر و 90 سانتیمتر را بر فراز این دریاچه و با کمک تخته پرواز خود طی کند .

گفتنی است  تمامی مراحل ساخت و طراحی این تخته پرواز در منزل و کارگاه شخصی این مخترع انجام شده و این تخته پرواز تک نفره دارای نیروی محرکه ناشی از propeller-powered hoverboard  یا حرکت پروانه هایی است که به صورت موازی در زیر تخته نصب شده اند .

در حال حاضر این مخترع 31 ساله کانادائی که شرکتی به نام Omni Hoverboards را به ثبت رسانده و در حال بررسی و مطالعه جهت انجام پروژه ای سری است که قرار است طی آن نسل جدید و پیشرفته تر تخته های پرواز تک نفره ساخته شده و جهت عرضه گسترده در بازار اماده شود .

در این گزارش ویدئویی ، به مشاهده آزمایش نمونه اولیه این تخته های پرواز می پردازیم .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا