ذره‌بین سازمان فضایی اروپا، در انتظار برخورد یک زباله فضایی با جو زمین

فضانوردان سازمان فضایی اروپا قصد دارند در روز 13 نوامبر (22 آبان) که طی آن یک تکه زباله فضایی به جو زمین بازخواهد گشت، به بررسی آسمان بپردازند؛ زیرا بر این باورند که با مطالعه این ورود مجدد، می‌توان اطلاعات مفیدی برای پیش‌بینی دقیق‌تر تعامل اجسام با جو زمین بدست آورد.

 جسم مورد بحث موسوم به WT1190F در سال 2013 توسط تلسکوپ بررسی آسمان کاتالینا شناسایی شد. از آن سال تاکنون، این جسم که تصور می‌شود بخشی از یک فضاپیمای قدیمی است، چندین بار مورد رصد قرار گرفته و از یک مدار غیرعادی برخوردار است که هر سه هفته یک بار دور زمین می‌گردد.

متخصصان مرکز هماهنگی اجسام نزدیک زمین سازمان فضایی اروپا در ایتالیا تائید کرده‌اند که این جسم احتمالا بخشی از یک موشک قدیمی است و از چگالی بسیار کمتری نسبت به جسم سنگی سیارک برخوردار است. تصور می‌شود که این جسم توخالی بوده و احتمالا طبقه بالایی بدنه موشک باشد.

این جسم ساخت دست بشر دارای مداری شبیه به اجسام نزدیک زمین مانند سیارکها است. سازمان فضایی اروپا بر این باور است با آموزش موسسات زمینی در مورد این جسم، داده‌هایی جمع‌آوری خواهد شد که مدلهای پیش‌بینی ورود مجدد را ارتقا بخشیده و رصد دقیق‌تر اجسامی مانند سیارک‌ها را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،بر اساس پیش‌بینی‌ها این جسم در حدود ساعت 6:19 به وقت گرینویچ مجددا وارد جو زمین شده و در حدود 100 کیلومتری ساحل سریلانکا در دریا سقوط خواهد کرد. به نظر می رسد که قطر این جسم تنها چند متر باشد و هیچ خطری برای محدوده سقوط خود ایجاد نکند اما نمایش جالبی ایجاد خواهد کرد و برای چند ثانیه پیش از سقوط در آسمان خواهد درخشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا