انجمن های علمی و تخصصی باید در کشور راه اندازی شود

سینا پرس: به گزارش خبرنگار«خبرگزاری سینا»، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در مراسم افتتاحیه خبرگزاری سینا گفت: در حوزه هایی که رسانه های بخش خصوصی می توانند وارد شوند نیازی نیست رسانه های دولتی هم حضور داشته باشند، اما در بخش های حاکمیتی و سایر حوزه ها که جذابیت دارد رسانه های دولتی و حاکمیتی می توانند به جای بخش خصوصی وارد عرصه شوند.

وی علم را قدرت بخش عنوان کرد و افزود: ما اگر اعتقاد به قدرت علم داریم باید برای توسعه آن گام برداریم.

وی تصریح کرد: توسعه علم ارکان و شاخص های متعدد دارد. یکی از این شاخص ها انتشار مقالات ISIاست. تنها ارایه این مقالات در رشد علمی تاثیر ندارند بلکه باید نظام آموزشی و عالی ما هم به فناوری های برتر توجه ویژه ای کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران و خبرنگاران علمی هم می توانند در این بین نقش مهمی داشته باشند. روزنامه نگاران ما باید متخصصانی باشند که بتوانند علم را به زبان مردم فهم تبدیل کنند. امروز خبرگزاری سینا در این حرکت ارزشمند گام بزرگی برداشته است.

 

انتظامی گفت: ما هم اکنون در کشور 40 خبرگزاری داریم و اخیرا 40 شاخص و رتبه بندی برای تمامی وب سایت ها، خبرگزاری ها و… تعیین شده است که امیدوارم خبرگزاری سینا خیلی زود به اوج این استانداردها برسد.

 

وی اظهار کرد: ما به شدت مشوق این هستیم تا انجمن های روزنامه نگاری تخصصی در حوزه های مختلف علمی، انرژی، اقتصادی، صنعت و … ایجاد شود تا با آموزش و پرورش خبرنگاران متخصص در این حوزه، سطح و استاندارد علمی خبرگزاری ها و نشریات مان بالا برود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا