سمپوزیوم پل‌های فولادی برگزار شد

این سمپوزیوم از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TUCSA) سازماندهی شده و با مشارکت انجمن تولیدکنندگان قطعات فولادی اروپا (ECCS) برگزار گردید. مراسم اهدای جوایز طراحی سازه‌های فولادی ECCS و نشست سالانه این انجمن نیز از بخش‌های جانبی سمپوزیوم SBIC-2015 بودند.

زیبایی‌شناسی و معماری، طراحی و ساخت، نظارت بر پل، تعمیر و نگهداری پل، مواد با کارآیی بالا، تست میدانی، تقویت و بازسازی، پیش‌بینی طول عمر، طراحی برای دوام، رفتارهای لرزه‌شناسی، پل‌های فولادی اقتصادی، پل‌های بزرگراه، پل‌های راه‌آهن، پل‌های عابر پیاده، پل‌های تاریخی، برخی از محورهای این سمپوزیوم بودند.

ریاست سمپوزیوم برعهده نسرین یاردیمچی از ترکیه بود و پروفسور نیلز گیمسینگ از گروه Gimsing & Madsen، بعنوان سخنران اصلی به ایراد سخنرانی پرداخت. همچنین اساتید، مهندسان و کارشناسانی از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، ایران (دکتر حمید یعقوبی)، پرتغال، ترکیه، چین، چک، دانمارک، رومانی، سوئد، فرانسه، لهستان، اعضای کمیته علمی- فنی را تشکیل می‌دادند.

با رأی کمیته علمی- فنی، 95 مقاله از محققان، مهندسان، اساتید و دانشجویانی از 29 کشور جهان برای ارائه در سمپوزیوم SBIC-2015 انتخاب شدند. مقالات برگزیده در شماره آینده CBU Journal of Science منتشر خواهند شد.

پس از اتمام سمپوزیوم، کارگاه آموزشیHISTWIN (High-Strength Steel Tower for Wind Turbine)  در تاریخ 17 و 18 سپتامبر برگزار گردید.

یکی از بخش‌های جانبی هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی پل‌های فولادی، معرفی برندگان جوایز طراحی سازه‌های فولادی ECCS بود؛ براساس رأی هیئت داوران، پروژه‌های ارائه شده از سوی 13 کشور اروپایی، جوایز بخش دانشجویی (European Student Award for Steel Design) و برترین پروژه (ECCS Steel Design Award 2015) را از آن خود کردند.

 

جایزه برترین پروژه (در سه بخش)

بخش پل: پروژه Troja Bridge در شهر پراگ (جمهوری چک)

بخش تجاری: پروژه The Canopy, La Canopée des Halles در شهر پاریس (فرانسه)

بخش عمومی و فرهنگی: پروژه Arena Amazonia در شهر مانائوس (برزیل)، طراحی توسط گروه معماری GMP آلمان و ساخت توسط گروه صنعتی Martifer پرتغال

 

تقدیرنامه:

اتریش: شهر وین، پروژه Central Railway Station – Diamond Shaped Roof

دانمارک: شهر اودنسه، پروژه Odense Foot and Cycle Bridge

آلمان: شهر ساندسول (سوئد)، پروژه Sundsvall E4 Bridge

مجارستان: شهر زولنوک، پروژه Renewal of Szolnok Railway Bridge

ایتالیا: شهر مستره، پروژه Aquae Exposition Pavillion

لوکزامبورگ: شهر لوکزامبورگ، پروژه Office Building KPMG

هلند: شهر روتردام، پروژه New Rotterdam Central Station

نروژ: شهر اسلو، پروژه DNB HOUSE A

سوئد: شهر استکهلم، پروژه Aula Medica

ترکیه: شهر استانبول، پروژه KAYALAR CHEMICALS Administration and R&D Building

 

جایزه بخش دانشجویی

آلمان: شهر مونستر، پروژه TURMTÄNZER [climbing at the harbour of Münster]

ایتالیا: شهر پیزا، پروژه A new cycle track and footpath along the banks of the Arno in Pisa

هلند: پروژه High Strength steel, a slimming product?

نروژ: شهر برگن، پروژه Through the Forest of Columns

ترکیه: شهر وان، پروژه Modular disaster dwells

 

  • خلاصه سخنرانی پروفسور نیلز گیمسینگ:

در طراحی پل‌ها باید به انتقال بار وارده بر روی قسمت‌های مختلف توجه ویژه‌ای شود تا نتیجه کار، یک ساختار کارآمد و بدون نقص باشد. بنابراین، در طراحی پل باید از مهندسان سازه باتجربه در کنار معماران و متخصصان زیبایی‌شناسی بهره برد، به گونه‌ای که پل در هماهنگی کامل با محیط اطراف بوده و از لحاظ ظاهری مورد پسند باشد.

قصد داریم در این نشست، برخی از نیازهای اساسی تعیین‌کننده برای انتخاب صحیح شکل، قاب، قوس، سیستم کابل‌های پشتیبان پل‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا