سفر رحمانی فضلی به عراق و چاره اندیشی برای ریزگردها

«اسماعیل نجار» در گفت وگو با ایرنا افزود: این سفر برای فعال شدن مباحث دیپلماسی کشورهای همسایه و کمک های این کشورها برای مواجهه با ریزگردها در کشورمان انجام می شود و فرصت خوبی است تا مباحث مربوط به ریزگردها نیز در آن، مطرح و بررسی شود.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه مسوولان از مقام معظم رهبری تا دولت و دیگر مسوولان، پیگیر کاهش آلام شهروندان ساکن استان های درگیر با ریزگردها هستند، افزود: اجرای راهکارهای مربوط به ریزگردها در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

نجار اعلام کرد: هجوم ریزگردها تلفات جانی در برنداشته است اما تعدادی از شهروندان به دلیل شدت استنشاق هوای آلوده به شن های روان در بیمارستان های شهرهای ر معرض ریزگرد بستری هستند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه از هجوم ریزگردها به استان های جنوبی و غربی کشور حدود 15 روز می گذرد، افزود: زمان استمرار هجوم این ریزگردها به شهرهای کشور به درستی قابل پیش بینی نیست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با کمک سازمان های بین المللی و سازمان 'یو ان. تی. پی' و نیز با تثبیت شن های روان در منطقه بتوان به وضعیت موجود شهرهای جنوبی و غربی کشور کمک کرد. 

دو هفته ای است که شهرهای جنوبی و غربی کشور از جمله اهواز و ایلام دچار هجوم ریزگردهایی شده اند که کارشناسان محیط زیست بر این باورند که خشک شدن تالاب ها و هورها در ایران و عراق و از بین رفتن موانع طبیعی دربرابر ریزگردها، عامل اصلی این بلای خانمان سوز است.

این وضعیت باعث تهدید سلامتی مردم و بروز مشکلات عدیده اقتصادی و مختل شدن زندگی روزمره در مناطق آلوده به این پدیده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا