در گردشگری ما بازارداری مهمتر از بازاریابی است

عباس پیرمرادیان در خصوص مشکلات گردشگران درایران گفت: در ایران گردشگران مشکل خاصی ندارند چون عمده آنها سازمان یافته به ایران می آیند و مشکلات کمتری را احساس می‌کنند. شاید در حال حاضر مشکلات گردشگران در اولویت نباشد زیرا گردشگری ما با موانعی روبه روست که باید آنها را حل کنیم.

وی افزود: امروز من می‌توانم به گردشگر خارجی اثر 3500ساله بی نظیری را نشان دهم . از این دست میراث در کشور ما زیاد است و توریسم نیز به دنبال این جاذبه‌ها به ایران می‌آید. ضمن آنکه باتوجه به اوضاع کنونی جهان به‌خصوص مسئله توافق هسته‌ای تعداد توریست هایی که به ایران می‌آیند، زیاد شده است.

 پیرمرادیان تاکید کرد: با وجود توافق وین و برداشته شدن خطوط قرمز تقاضای توریست برای ورود به کشور زیاد شده است تاجایی که برخی آژانس های گردشگری از پذیرش بسیاری گروه های توریستی برای ورود به ایران امتناع می‌کنند.

 رئیس اسبق هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: خوشبختانه بازاریایی توریسم که یک مسئله علمی است در کشور ما حل شده است و نیازی به بازاریابی احساس نمی شود .اما مهمتر از بازاریابی آنچه به شدت درحال حاضر به آن نیازمندیم مسئله مهم بازارداری است.

وی عنوان کرد: با بالارفتن ورود توریست به کشور ،بازارداری و خدمات دهی مناسب مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و زیر ساخت‌های لازم آن مهیا شود .

 بازرس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی  تاکید کرد: در وهله اول کمبود هتل معضل بزرگی است که گریبان شهرهای بزرگ و مهمان پذیری مانند اصفهان را گرفته و نیاز است تا بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کند و برای ساخت هتل اقداماتی انجام دهد.

پیرمرادیان گفت: دراینجا دولت می بایست توسط سازمان میراث فرهنگی برای ساخت هتل پادرمیانی کند و بخش خصوصی را در بحث مالی ترغیب نماید. اگر قرار باشد گردشگری زنده بماند باید پول در این صنعت تزریق شود تا بازدهی داشته باشد.

وی همچنین افزود: مسئله و چالش بزرگ این صنعت که اگر به آن رسیدگی نشود گردشگری ایران صدمه ای خواهد دید وآن را دست به عصا خواهد کرد بحث راهنمایان گردشگری هستند.راهنمایان گردشگری باید تامین شوند تا بتوانند خدمات دهی خوبی را انجام دهند .راهنمایان گردشگری، یا صنعت گردشگری را به سر منزل مقصود می برند یا عدم رسیدگی به آنها به شدت این صنعت را به زمین می‌زند.

رئیس اسبق هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: موضوع دیگر در بحث گردشگری و زیرساختها مسئله حمل و نقل گردشگران است.این ضعف در گردشگری وجود دارد  که رانندگان وسائل حمل و نقل در این صنعت آموزش ندیده اند که باید این مهم نیز اصلاح شود.

وی افزود:  همچنین مسئله اساسی تر که هرروز نمود بیشتری پیدا میکند نقش پلیس در گردشگری است. ما نمی‌خواهیم درباره قوانین گردشگری دخالت کنیم، اما پیشنهاد می‌کنیم قوانین و برنامه‌ای درباره برخورد پلیس با گردشگران براساس نظر صاحبان فن مدون شود که برای پلیس هم لازم‌الاجرا باشد،در غیر این صورت گردشگران از این ناحیه آسیب خواهند دید.

این بازرس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: یک مشکل ساده وشاید خنده دار که خود می تواند آسیب زننده باشد ،معضل دستشویی های سرراهی است.در مملکتی که بیکاری وجود دارد ساخت فضای 20متری نه هزینه چندانی دارد نه مشکلی ایجاد می‌کند، حتی می‌تواند باعث درآمدزایی نیز باشد و در عین حال گردشگران ومسافران را راضی نگه می‌دارد.

پیرمرادیان در مورد راه حل بهبود زیرساخت های گردشگری به خبرنگار سیناپرس گفت: از پلیس و راهنمایان گردشگری تا پرسنل رستوران و هتل ها همه نیاز به یک مدیریت جامع دارند .

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری باید علمی و آکادمیک نیز پیش برود تاکید کرد: دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان اولین دانشکده گردشگری توانسته کمبود و خلاء موجود در این صنعت به لحاظ علمی را پرکند  ودانشجویان و دانش آموختگان منابع انسانی علمی و آموزش دیده که محصولات علمی در توسعه گردشگری هستند، می‌توانند نقش و تاثیر به سزایی در رسیدن گردشگری ایران به جایگاه بین المللی آن بداشته باشند.

گفتنی است،عباس پیرمرادیان درکارگاه آموزش نقش راهنمایان در توسعه گردشگری که روز گذشته در دانشگاه علم و فرهنگ  برگزار شد در خصوص نقش، جایگاه، وظایف و اهمیت راهنمایان در توسعه گردشگری با استفاده از تجربیات موفق سایر کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری سخنرانی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا