دیابت هر 20 دقیقه یک نفر را در ایتالیا می کشد

بنیاد سنجش بیماری دیابت ایتالیا (IBDO) در گزارش مربوط به سال 2014 ضمن ارایه این آمار به وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد، مرگ و میر ناشی از این بیماری حتی در سطح جهانی روبه افزایش است.

این بنیاد افزود: با اینکه مرگ و میرهای ناشی از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی در سطح جهانی رو به کاهش است، اما مرگ و میر ناشی از بیماری دیابت در میان مردان سالانه 1.1 درصد و در میان زنان 1.3 درصد افزایش پیدا کرده است.

بیماری دیابت علاوه بر کاهش طول عمر فرد مبتلا به میزان 5 تا 10 سال، عوارض جدی و ناتوان کننده دارد. 60 تا 80 درصد افراد مبتلا به دیابت بدلیل بیماری های قلبی و عروقی می میرند و حدود یک سوم نیز دچار عارضه موسوم به رتینوپاتی می شوند. علاوه بر این بروز عوارض کلیوی، نوروپاتی و اندام تحتانی نیز بسیار مکرر است.

'اگوستینو کونسولی' استاد غدد دانشگاه 'کیئتی' در این باره به خبرگزاری ایتالیا(آنسا) گفت: شمار مرگ و میرهای ناشی از دیابت را می توان از طریق استراتژی های پیشگیرانه برپایه شناسایی ، تشخیص و درمان زودهنگام آن کاهش داد.

دیابت یا بیماری قند، یک اختلال سوخت و سازی در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین(تنظیم کننده قند خون) در بدن از بین می رود و یا بدن در برابر تولید انسولین مقاوم شده و انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک تخریب سلول های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می شود و در نوع دوم، مقاومت پیشرونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دوم عوامل ژنتیکی، چاقی و کم تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا