کنفرانس آموزش و یادگیری از راه دور برگزار شد

هدف از برگزاری این کنفرانس، آشنایی با روش‌های نوین آموزش از راه دور، بهترین استراتژی‌ها و عملکردها برای آموزش و یادگیری از راه دور، تسهیل دسترسی به منابع آموزشی آنلاین، آموزش متمرکز برای موفقیت در بازار کار و حمایت از یادگیرندگان آنلاین عنوان شد.

یادگیری مبتنی بر شایستگی، ارزیابی و سنجش یادگیری از راه دور، منابع آموزشی آزاد، مدیریت پروژه، نقش تلفن‌همراه و شبکه‌های اجتماعی در یادگیری آنلاین، طراحی آموزشی، مهمترین محورهای کنفرانس dtlconference2015 را تشکیل می دادند.

بیش از 800 محقق، پژوهشگر، کارشناس و استاد دانشگاه از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، اسپانیا، استرالیا، پرتغال، چین، سوئیس، عربستان سعودی، فرانسه، فنلاند، هلند با ارائه مقاله یا پوستر الکترونیکی در کنفرانس شرکت کردند.

در طی سه روز برگزاری این کنفرانس، چندین کارگاه‌ آموزشی با موضوعات مرتبط با کنفرانس اصلی برگزار شدند:

Emerging technologies for enhancing online learner engagement

Creating an online course: Instructional design to delivery

Basic data visualization for teaching learning

Institutional and instructional strategies for retaining online students

Creating interactive lectures for online learning using mobile apps

Using a design framework to promote presence and interaction in the online classroom

 

· خلاصه سخنرانی سوزان راندل سینگر:

یادگیری و آموزش از راه دور: هدف از آموزش چهره به چهره یا آموزش آنلاین، افزایش قابلیت و توانایی‌های فراگیران است؛ دستیابی به این هدف نیازمند بازنگری اساسی در استراتژی‌های آموزشی، شناخت دقیق مشکلات، بهبود کیفیت منابع آموزشی برای اثربخشی بهتر یادگیری است.

بخش آموزش از راه دور نیازمند ترکیبی از دانش و محتوای آموزشی غنی است که به درک بهتر فرآیند یادگیری، اولویت‌های آموزشی، رشد مهارت فردی فراگیران کمک شایانی می‌کند. 

· خلاصه سخنرانی مارک روزنبرگ:

تغییر شکل آموزش: آموزش چه در کلاس درس یا در محل کار، نیازمند تغییرات گسترده‌ای برای همگام‌سازی با دنیای بسرعت درحال تغییر است. مجموعه‌ای از اقدامات و بروزرسانی مستمر شیوه‌های آموزش برای تسهیل یادگیری خارج از کلاس درس می‌توانند فرآیند یادگیری را موثرتر و کارآمدتر کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا