سازمان محیط زیست موافق اجرای طرح LEZ به جای زوج و فرد است

 مسعود زندی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: طرح LEZ که در شورای عالی ترافیک مطرح شده جایگزین مناسبی به جای طرح زوج و فرد است.طراح این طرح شرکت کنترل کیفیت هوای تهران است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، گفت: زمان آلودگی هوا که اجرای طرح زوج و فرد از در منازل اجباری می شود برای شهروندان مشکلات زیادی به وجود می آورد که جایگزینی طرح LEZ تا حد زیادی این مشکلات را کاهش می دهد.
زندی ادامه داد: طرح زوج و فرد در 16 تا 17 کشور دنیا اجرا و کنار گذاشته شده است زیرا این طرح موجب افزایش تعداد خودروها در شهر می شود، افراد متمول اقدام به خرید دو خودرو با دو پلاک زوج و فرد می کنند.
وی افزود: در طرح LEZ در مناطقی که آلودگی هوا بالاست از ورود خودروهایی با آلایندگی بالا جلوگیری می شود زیرا یک خودروی آلاینده حدود 30 برابر یک خودروی استاندارد آلودگی تولید می کند.
معاون مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح LEZ به جای تردد خودرو با پلاک روز به تردد خودروهای بدون آلودگی و یا آلودگی بسیار پایین تاکید دارد.
وی افزود: تنها نکته ای که در اجرای طرح LEZ باید مد نظر قرار گیرد این است که محدوده ها منطبق بر میزان آلودگی و نه بر اساس میزان تردد تعیین شود.
زندی اظهار کرد: در بحث کاهش آلودگی هوا، سازمان محیط زیست در دو سال گذشته اقدامات اساسی زیادی انجام داده است و در مباحث سوخت و کیفیت خودروها به استانداردهای نسبتا مناسبی دست یافته است اما همچنان نیازمند اقدامات دیگری هستیم.
به گزارش ایرنا،وی گفت: در طرح LEZ خودروها بر اساس استاندارد و میزان آلایندگی و نه نوع پلاک زوج و فرد ، اجازه تردد در سطح شهر دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا