سازمان جهانی بهداشت خواستار وضع قوانین شدیدتر رانندگی شد

به گزارش  ایرنا از رویترز، سالانه حدود 1.25 میلیون نفر براثر سوانح رانندگی ناشی از سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی و مصرف مشروبات الکلی راننده، جان خود را از دست می دهند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها خواست که قوانین شدیدی را برای رانندگان وضع کنند تا این تلفات کاهش یابد. آمریکا، اندونزی و نیجریه از جمله کشورهایی هستند که قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی رعایت نمی کنند.

دکتر اتین کراگ، یکی از متخصصان WHO گفت : خودروسازان نیز در این تلفات نقش دارند، چراکه گاهی برای کاهش قیمت خودروها، ویژگی های ایمنی را فدا می کنند.
مارگارت چان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: به قوانین بهتری در زمینه سرعت، مصرف نوشیدنی های الکلی رانندگان، قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران، بستن کمربند ایمنی سرنشینان جلو و عقب ماشین و کمربندهای مخصوص کودکان نیاز داریم.
کاهش پنجاه درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی تا سال 2020 میلادی، یکی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است که چندی پیش به تصویب رسید.موتورسواران، دوچرخه سواران و عابران پیاده بسیار آسیب پذیر هستند و 49 درصد از آمار مرگ و میر را به خود اختصاص می دهند.
چان در ادامه گفت که کشورهایی با درآمد متوسط و پایین، 85 درصد آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای را به خود اختصاص می دهند؛ در حالیکه 54 درصد از کل وسایل نقلیه جهان را در اختیار دارند. بیشترین آمار مرگ و میر در آفریقا و کمترین آمار مربوط به اروپا است. در این میان باید به افزایش ایمنی جاده نیز پرداخته شود.
چان در ادامه گفت که بیشتر خودروهای تولید شده هنوز فاقد استانداردهای ایمنی هستند. رعایت استانداردهای ایمنی به معنی خودروهای لوکس یا آمبولانس و هلی کوپتر های گران قیمت نیست، بلکه یک آمبولانس معمولی با تجهیزات کافی نیز می تواند زندگی بسیاری از افراد را پس از تصادف نجات دهد.
تصادف نهمین عامل مرگ و میر جوانان 15 تا 29 ساله در سراسر جهان محسوب می شود که با رعایت ایمنی و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی تا حد زیادی قابل پیشگیری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا