درمان دوربینی ناشی از پیری با لنز ال‌سی‌دی قابل کاشت

 دوربینی، شرایطی است که اغلب در افراد بالای 45 سال در نتیجه سفت شدن و کاهش انعطاف عدسی چشم ایجاد می‌شود و فرد ناگزیر از استفاده از عینک مطالعه می‌شود.

دوش میستری،‌ دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه لیدز برای حل این مشکل در حال انجام تحقیقاتی بر روی بلور مایع است تا یک لنز مصنوعی کاملا سازگار را برای جایگزین کردن با لنز پیرچشمی تولید کند.

میستری اظهار کرد: با بالاتر رفتن سن، عدسی درون چشم محکم‌تر می‌شود و زمانی که عضلات درون چشم منقبض می‌شوند، دیگر نمی‌توانند عدسی را برای نزدیک کردن اجسام به کانون شکل دهند. عدسی‌ها با استفاده از بلورهای مایع که بیشتر در نمایشگرهای تلفن همراه و تلویزیون‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند بسته به حرکت عضلات چشم بطور خودکار منطبق شده و تمرکز کند.

میستری بر این باور است که مدل‌های بلور مایع جدید وی مانند سایر لنز‌های جایگزین عدسی از طریق جراحی برای جوانسازی قابلیت چشم در متمرکز شدن کاشته شود.وی همچنین تصور می‌کند که طی یک دهه، تحقیق وی ممکن است منجر به کاشت ساده لنزهای جدید شود که طی آن، یک شکاف کوچک در قرنیه ایجاد شده و از فراصوت برای تخریب عدسی پیر استفاده می‌شود. این عدسی سپس برداشته شده و لنز بلور مایع جدید در جای آن قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، میستری امیدوار است تا زمان پایان دکترایش در سال 2018 بتواند یک نمونه پیش‌ساخت از این لنز را تولید کند. وی بر این باور است که نخستین نمونه تجاری این محصول بین شش تا 10 سال آینده آماده خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا