پرونده خانگی سلامت زنان و میانسالان گشوده شد

دکتر مطهره علامه در گفت‌وگو‌ با ایسنا، در این باره گفت: اداره سلامت میانسالان بسته‌ای را برای گروه هدف 30 تا 59 سال تهیه کرده است که کمک می‌کند این گروه برنامه‌های خود مراقبتی داشته باشند. این بسته خودارزیاب سلامت است. یک بسته از آن به سلامت جسمی و روانی اختصاص دارد و تست‌های مشخصی دارد که افراد می‌توانند خودشان را با آن ارزیابی کنند و اگر لازم باشد برای درمان آن اقدام کنند. همچنین مجموعه‌ای نیز برای کنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان‌های شایع، شیوه زندگی، وضعیت تغذیه و استعمال دخانیات اختصاص دارد.

وی ادامه داد: یک مجموعه از این بسته به تشکیل پرونده پزشکی برای افراد اختصاص دارد که داخل این دفترچه خود مراقبتی می‌توانند موارد مربوط به سلامتی خود را ثبت کنند، همه جا آن را همراه داشته باشند و پزشک یا کارمندان بهداشتی را در جریان وضعیت سلامت خود قرار دهند.

علامه با بیان اینکه این مجموعه از شش دفترچه‌ کوچک، پرونده خانگی سلامت و یک نرم افزار موبایل برخوردار است، گفت: همه مواردی که در مجموعه شش جلدی پیش بینی شده، در این نرم افزار نیز وجود دارد. این نرم افزار به نام "خودارزیاب سلامت میانسالان" قابلیت دانلود را دارد و اطلاعات را می‌توان در آن وارد کرد.

به گفته وی، فعلا دفترچه‌ها در اختیار رابطین بهداشتی تمام مراکز بهداشتی قرار داده شده است. اگر سازمان‌هایی باشند که داوطلب باشند این بسته را برای کارمندان‌شان تهیه کنند، ما به عنوان وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را با آنها خواهیم داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا