طیبی: حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی نیازمند اقتدار دانش بنیان است

 دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم اختتامیه چهارمین همایش سراسری مدیران حراست جهاد دانشگاهی کشور افزود: باتوجه به دشمنانی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، اگر تجهیزات دفاعی خود را مطابق با دانش بومی تولید نکنیم، مقابله با دشمن دشوار خواهد بود.
وی با بیان اینکه کشورهای غربی تجهیزات راهبردی را همواره از دسترس کشورهایی همچون ایران دور نگه می دارند، تأکید کرد: باید با تکیه بر علم و فناوری داخلی به اقتدار دفاعی دانش بنیان دست پیدا کنیم.
رییس جهاد دانشگاهی ایجاد خودباروری ملی در کشور را از ضروریات امروز جامعه دانست و تأکید کرد: مشکلات کشور با اعتماد و تکیه بر ظرفیت و توان داخلی قابل حل است.
طیبی، راه گذر و عبور از مشکلات را اتکاء به توان ملی دانست و تصریح کرد: در همین راستا از همه روش های معقول استفاده خواهیم کرد تا جهاد دانشگاهی نیز سهمی در رفع مشکلات کشور داشته باشد.
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به جایگاه این نهاد در نقشه جامع علمی کشور، گفت: مقام معظم رهبری توصیه هایی را در این زمینه داشته اند و ما نیز در جهاد دانشگاهی سندی در این خصوص تهیه کرده ایم که امیدواریم اثری مثبت در رشد علمی کشور داشته باشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی باید بر بال علم و فناوری به سایر کشورها صادر شود، اظهار کرد: بنابراین بهترین راه برای رسیدن به این هدف، مجهز شدن به علم و دانش در کشور است.
به گزارش ایرنا از جهاد دانشگاهی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: اگر در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور اهمال کنیم، نظام دچار مشکلات جدی خواهد شد، خوشبختانه با فضای ایجاد شده در کشور امکان حرکت در این مسیر فراهم شده و باید از این فرصت نهایت بهره برداری را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به عمل آورد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا