استفاده از فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در صنایع

 بهزاد علوی دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با اعلام این خبر گفت: این کنگره هر سال در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شد اما تصمیم گرفته شد از این پس هر سال در یکی از استان‌ها برگزار شود و امسال استان خوزستان میزبان خواهد بود.

وی افزود: این دوره نوزدهمین دوره کنگره همکاری دانشگاه و صنعت است که با مشارکت و همکاری صنایع بزرگ دولتی و غیردولتی استان و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در ۳۰ دی ماه  ۹۴ در آموزشکده شهید چمران اهواز برگزار می شود.

علوی خاطرنشان کرد: علاوه برحضور شخصیت‌های صاحب نظر کشور، سعی شده به ویژه از چهره های علمی خوزستانی بهره لازم گرفته شود.

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی تاکید کرد: همزمان با برگزاری کنگره، نمایشگاهی از توانمندی‌های علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاه‌ها و صنایع استان خوزستان برگزار می شود.

وی یادآور شد: بخشی از کنگره نیز به طرح چالش ها و ارایه راهکارهای پیش روی، همکاری های صنعت و دانشگاه با حضور صاحب نظران این دو حوزه اختصاص خواهد یافت .

علوی بررسی ظرفیت های موجود درصنایع توسط دانشگاه‌ها به منظور بهبود کمی و کیفی صنایع، بخش غیردولتی صنایع و نقش آن درتامین هزینه های تحقیقات و پژوهش مرتبط با صنعت توسط اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، نیازهای متقابل دانشگاه و صنعت، استفاده از فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در صنایع بخشی از موضوعات این کنگره است. 

وی افزود: مشارکت اساتید دانشگاه‌ها در راه اندازی و تاسیس شرکت های تولیدی در صنایع و ارایه خدمات مشاوره ای و طراحی در صنایع، نوسازی صنایع با مشارکت بخش غیردولتی و دولتی، پیوند موثر و کاربردی دانشگاه و صنعت، تاثیر متقابل دانشگاه و صنعت در افزایش تولید ملی و تاثیر متقابل دانشگاه و صنعت در بهینه سازی و کیفیت تولید، بخشی از موضوعات پیشنهادی کنگره است.

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی اظهار داشت: از دیگر موضوعات پیشنهادی می توان به بررسی  حلقه های مفقوده بین دانشگاه و صنعت، اقتصاد مقاومتی و نقش موثر آن در ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه، اشاره کرد.

وی گفت: تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز صنایع کشور براساس نیاز سنجی واقعی و امکان سنجی توسط دانشگاه‌ها (ازطریق تحقیق و پژوهش)، اهمیت ترویج فرهنگ و گفتمان علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و بررسی اثربخشی دانشگاه ها در بهبود صنایع استان از دیگر موضوعات این کنگره است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا