همایش امنیت انرژی باید بازخورد عملیاتی داشته باشد

 دکتر عبدالحسن مقتدایی با تاکید بر حضور وزرای کشور، نیرو و نفت در همایش تامین پایدار و امنیت انرژی خاطرنشان کرد: بازخورد عملیاتی این همایش زمانی محقق می‌شود که مسئولان ارشد کشوری با حضور در همایش، وظایف خود را نسبت به این استان بدانند و با حضور خود و سخنرانی، قطعنامه صادر کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات گسترده در این استان اظهار کرد: مشکلات زیادی در خوزستان وجود دارد که به دست مسئولان ارشد کشوری متولی بخش انرژی حل می‌شود.

دکتر مقتدایی با انتقاد از شرکتی شدن زیرمجموعه ‏های وزارت نیرو تصریح کرد: ایرادات زیادی در زیرمجموعه‌های انرژی در کشور وجود دارد و شرکتی شدن زیرمجموعه‌های وزارت نیرو جز مشکل، هیچ نتایج دیگری را به دنبال نداشته است.

وی بیان کرد: به طور نمونه برای دریافت اعتبارات برای شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی دولت مخالفت می‌کند زیرا شرکتی شدن به معنای درآمد ـ هزینه‌ای کار کردن است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تا پیش از تفکیک زیرمجموعه‌های انرژی در استان‌ها تمام مشکلات به دست یک مدیر حل می‌شد اما اکنون تعدد شرکت‌ها همراه با اختیارات صفر بوده و فقط زمینه مشکل و بحث را فراهم کرده است.

دکتر مقتدایی خاطرنشان کرد: استان خوزستان با ظرفیت‌های اقتصادی فراوان از جمله 25 واحد پتروشیمی، 7 بندر تحاری، 7 شرکت توسعه نیشکر و دیگر ظرفیت‌ها، 80 درصد درآمد کشور را تامین می‌کند، اما متاسفانه معاون اقتصادی ندارد و در این زمینه با استان‌های دیگری که حتی اندازه اهواز هم نیست مقایسه می‌شود و اینکار یعنی حرکت ضد پدافند غیرعامل.

وی در همین زمینه اضافه کرد: هر استانی با توجه به ظرفیت خود باید معاونت‌های مربوطه آن تعریف شود؛ به طور نمونه در استان فارس به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری، معاونت گردشگری در استان دارند و در خوزستان نیز به دلیل اقتصادی بودن باید معاونت اقتصادی داشته باشیم.

دکتر مقتدایی خاطرنشان کرد: تعریف دولت از استان‌ها نباید یکی باشد و به‌دلیل متفاوت بودن ظرفیت‌ها، یک نسخه واحد برای همه استان‌ها پیچانده نشود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل گفت: هر فردی در ساختار پدافند غیرعامل و پدافند عامل باید دارای حس همراه با مسئولیت باشد و اگر این حس در شخص به وجود نیاید موفقیتی حاصل نخواهد شد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استانداری خوزستان افزود: به طور کلی ما باید از درون سازمان و تشکیلات، همه تاسیسات و داشته‌های خود را چه در ذخایر زمینی و چه زیرزمینی پدافند غیرعامل به کار ببریم و این موضوع در پدافند غیرعامل به هر شکلی ایجاد شد، احساس تعلق خاطر را به دنبال دارد.

 دکترمقتدایی تصریح کرد: درباره احساس تعلق خاطر در مجموعه‌های مختلف بارها تاکید کرده‌ام زیرا تعلق خاطر در یک مجموعه امنیت، آرامش، پویایی و خلاقیت را به‌دنبال خواهد داشت و در غیر این صورت، دود تبعات منفی آن به چشم مردم می‌رود.

 وی عنوان کرد: اگر در درون سازمان یا تشکیلاتی تعلق خاطر وجود نداشته باشد، این بمب درون تشکیلاتی است. ایجاد رضایت‏مندی در هسته یک سازمان، امنیت درون سازمان را ایجاد می‌کند و بخش بیرونی سازمان نیز در امنیت درون بی‌تاثیر نیست، زیرا عده‌ای از افراد با انجام کارهای مخرب، امنیت درونی را به هم می‌ریزند که باز هم تعلق خاطر درونی می‌تواند با تخریب‌های علیه سازمان مقابله کند.

 استاندار خوزستان در همین زمینه ادامه داد: حلقه تکمیل کننده تعلق خاطر در یک مجموعه، آموزش تخصصی درون سازمانی و آموزش همگانی برون سازمانی است و این پیوندها است که زمینه همبستگی و تعلق خاطر را فراهم می‌کند و در نهایت امنیت و آرامش را به‌وجود می‌آورد.

دکتر مقتدایی در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت‏های انجام شده در مناطق مرزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی بازارچه‌های مرزی و احداث بازارچه‌های جدید و ساخت جاده‌های منتهی به مرزها به منظور توانمندسازی مرزنشینان انجام شده است و این کار، ابتکار عملی در جهت توسعه اشتغال و ایجاد امنیت در یک استان مرزی است.

همایش ملی مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی طی روزهای دوم و سوم دی ماه سال جاری در اهواز برگزار می‏شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا