حمایت کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان از 117 شرکت

حسن قاسمی درباره فعالیت‌های کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان اظهار کرد: از آغاز به کار کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان و پس از تصویب و ابلاغ 12 دستورالعمل و آیین‌نامه ارائه خدمات کریدور، فعالیت‌های ترویجی برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان و بازرگانان با فعالیت‌های کریدور صادرات انجام شد.

وی ادامه داد: خدمات تسهیل کننده فرایند صادرات کالا‌ها همچون آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این مجموعه به آن پاسخ داده می‌شود. ارائه تمامی خدمات از طریق شرکت‌های خدماتی (کارگزاران کریدور) انجام شده و کریدور با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش را در جهت توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

حمایت 70 درصدی از شرکت‌های‌ دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌ها

قاسمی با بیان اینکه ارائه خدمات تدوین برنامه صادراتی، تهیه اقلام تبلیغاتی، تحقیقات بازار، طراحی صنعتی و دریافت مجوزها و تائیدیه‌های بین‌المللی برای صادرات نظیر CE و ISO از دیگر حمایت‌های این مجموعه است، عنوان کرد: کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان در راستای حمایت‌های خود از توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند و 70 درصد از هزینه‌های غرفه‌سازی، اجاره فضای نمایشگاهی و حمل ونقل بار نمایشگاهی را برای حضور شرکت‌های دارای شرایط توسط کریدور پرداخت می‌شود.

مسؤول اجرایی کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با اشاره به اینکه شرط دریافت حمایت‌های این مجموعه داشتن تائیدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، گفت: 404 درخواست از 220 شرکت در شش ماهه نخست سال به کریدور ارسال شد که تا امروز 117 شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و مابقی درخواست‌ها در جریان و صف ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین درخواست شرکت‌ها به ترتیب در زمینه خدمات استاندارد و مجوز و پس از آن مشاوره، آموزش، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ثبت پتنت، طراحی سایت و هیات تجاری بوده است.

قاسمی درباره علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی به محصولات ایرانی گفت: حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی میزان این علاقه‌مندی را مشخص می‌کند؛ اما به طور کلی دنیا ما را به عنوان عرضه کننده محصولات های‌تک نمی‌شناسد، دلیل این مساله می‌تواند مواردی همچون محدود بودن توانمندی تولید در بخش های‌تک، ضعف در برندسازی محصولات های‌تک، عدم حضور فعال در بازارهای جهانی و غافل بودن شرکت‌ها و سازمان‌های حامی از صادرات در این بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی که کریدور صادرات ارائه می‌دهد، در راستای توانمندسازی شرکت‌های داخلی و ارتقای کیفیت محصولات بوده و در ادامه با مشارکت پشتیبان‌های صادرات نظیر شرکت‌های بازرگانی و مدیریت صادرات شاهد توسعه صادرات این محصولات خواهیم بود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با درک این نیاز، حمایت‌های خوبی را از ارائه خدمات توسعه صادرات و همچنین ایجاد و تقویت پشتیبان‌های صادراتی درنظر گرفته است.

مسؤول اجرایی کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: در جلسه‌ای که در روز شنبه، 18 مهرماه با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، بسته جامعی از برنامه‌های حمایت‌های معاونت بین‌الملل و تبادل فناوری در خصوص توسعه صادرات در شش سرفصل به وی ارائه شد. توانمندسازی شرکت‌ها از طریق خدمات کریدور، برگزاری پاویون‌های های‌تک، پشتیبان‌سازی و ایجاد واسطه‌های صادراتی، حمایت از برندینگ در حوزه دانش‌بنیان، کیفی‌سازی و برنامه ایجاد زیرساخت‌های آماری در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان سرفصل‌های این بسته بود که در این زمینه به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ارائه شد تا در سال جاری شاهد توسعه و توانمندی در صادرات محصولات این حوزه باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا