حضور متخصصان پنج کشور اسلامی در اولین کارگاه معتبرسازی فرآیند تولید واکسن در ایران

 هومن کاغذیان افزود: کارگاه بین المللی معتبرسازی فرآیند تولید واکسن در سال های گذشته در کشورهای مختلف برگزار شده است اما امسال برای نخستین بار، ایران میزبان این کارگاه بین المللی است.

وی با بیان اینکه این کارگاه به همت ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می شود، اظهار کرد: مهمترین تفاوت کارگاه امسال نسبت به سال های گذشته این است که در سال های گذشته همه مدرسان کارگاه ها از سازمان جهانی بهداشت (WHO) معرفی می شدند، اما امسال از 6 مدرس معرفی شده برای کارگاه، پنج مدرس ایرانی هستند.
کاغذیان یادآور شد: از 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی، تنها هشت کشور توانمندی تولید واکسن را دارند که این کشورها شامل ایران، اندونزی، مالزی، تونس، سنگال، مراکش، الجزایر و عربستان است و بقیه کشورها واکسن وارداتی مصرف می کنند و هنوز به مرحله تولید واکسن نرسیده اند.
رییس کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: امسال از هشت کشور تولیدکننده واکسن عضو سازمان کنفرانس اسلامی کشورهای اندونزی، مالزی، مراکش، سنگال و الجزایر در کارگاه شرکت کرده اند.
وی یادآور شد: برگزاری کارگاه بین المللی معتبرسازی فرآیند تولید واکسن در ایران، مرجعیت واکسن سازی را به ایران بازمی گرداند که این موضوع برای کشور بسیار مهم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا