نیم درصد بودجه دولت باید به صندوق نوآوری اختصاص یابد

بهزاد سلطانی، در خصوص بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۹۵ به مهر، گفت: باید در سال آینده، مابقی سرمایه اولیه صندوق که برابر با ۳ هزار میلیارد تومان است، تامین  شود.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به شرکت های دانش بنیان دارد، افزود: اگر  به دلایلی همچون وضعیت اقتصادی کشور، تحقق سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال آینده امکان پذیر نشود، امید داریم که حداقل در سال اول برنامه ششم  توسعه، این اتفاق بیافتد. یعنی در برنامه ششم حکمی داشته باشیم که تا انتهای سال اول سرمایه اولیه صندوق تمام شود.

به گفته وی، تا کنون ۷۰۰-۸۰۰ میلیارد سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت شده و قرار است مابقی توسط دولت پرداخت شود.

وی با اشاره به انتظارات صندوق نواوری و شکوفایی از دولت در سال ۹۵ گفت: در قانون، باید نیم درصد بودجه عمومی دولت هر سال به صندوق نواوری و شکوفایی به صورت کمک ریخته شود که این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

سلطانی با بیان اینکه این بودجه، جدای از بودجه صندوق است، اظهار داشت: این کمک مفید تر از بودجه صندوق است و از این کمک می توان برای طرح هایی که ریسک دارند استفاده کرد چرا که ما نمی توانیم سرمایه اصلی صندوق را برای طرح هایی که ریسک دارند تلف کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: این قانون در دولت قبل هم  بوده ولی اجرایی نشده است. در دولت جدید هم در حد ۱۰-۲۰ میلیارد تومان اجرا شده، اما این مقدار کم است.

سلطانی با بیان اینکه از سال آینده امیدواریم این نیم درصد برای بودجه صندوق در نظر گرفته شود، افزود: این پول، جدایی از پولی است که از صندوق ملی توسعه می آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا