توسعه سیستم رمزنگاری مقاوم در برابر محاسبات کوانتومی

شرکت‌های اکرونیس (Acronis) و آیدی کوانتیک (ID Quantique) در حال همکاری برای کمک به محافظت از شرکت‌ها، در مقابل تهدیدات امنیتی آینده، مربوط به پیشرفت در روش‌های رمزگشایی و ورود محاسبات کوانتومی هستند. در طی این همکاری، قابلیت رمزگذاری مقاوم در برابر محاسبات کوانتومی، به راه‌حل‌های ابری اکرونیس افزوده خواهد شد که به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا از اطلاعات در حال افزایش خود محافظت کرده و همچنین از دسترسی کاربران غیرمجاز، از جمله هکرها (رخنه‌گر) و سارقان اینترنتی به این اطلاعات جلوگیری کنند.

هرچه شرکت‌های بیشتری از این راه‌حل‌ها برای پشتیبانی، بازگرداندن و بازیابی اطلاعات استفاده کنند، تقاضا برای حصول اطمینان از حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها افزایش می‌یابد. در واقع، بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات و متخصصان امنیتی، هنوز هم در مورد امنیت اطلاعات و حریم خصوصی در سرویس ابری، نگرانی‌های جدی دارند. بررسی‌های اخیر توسط اتحادیه امنیت ابری (Cloud Security Alliance) نشان داده که 73 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات، به علت نگرانی در مورد امنیت اطلاعات، استفاده از سرویس ابری را پیشنهاد نمی‌کنند.
در حال حاضر، فناوری‌های امنیتی، قدرت مقابله و همراهی با پیچیدگی هکرهای کنونی و همچنین فناوری‌های پیشرفته، مانند محاسبات کوانتومی را ندارند.
آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به‌تازگی به سازمان‌ها و کسب‌وکارهای آمریکا هشدار داده‌است که همه ایمیل‌ها، مدارک پزشکی و مالی و معاملات آنلاین، به‌زودی در معرض خطر تهدید فناوری محاسبات کوانتومی خواهد بود و در آینده، فناوری‌های رمزنگاری کنونی از صلاحیت لازم برخوردار نیستند. درنتیجه، برای حفاظت بیشتر در آینده، آژانس امنیت ملی آمریکا، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از الگوریتم‌های مقاوم در برابر محاسبات کوانتومی است.
به گزارش سایت فناوری‌های همگرا (NBIC)این دو شرکت، با استفاده از رمزنگاری مقاوم در برابر محاسبات کوانتومی، قابلیت‌های امنیتی حفاظت داده‌های ابر اکرونیس را افزایش خواهند داد. این قابلیت‌ها عبارت‌اند از رمزگذاری مقاوم در برابر محاسبات کوانتومی، توزیع کلید کوانتومی یا همان رمزنگاری کوانتومی و مولد عدد تصادفی کوانتومی که کلیدهایی با کیفیت بالا و بسیار امن برای کاربران تولید می‌کند تا از دسترسی‌های غیرمجاز به داده‌های تحت‌حفاظت اکرونیس جلوگیری شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا