خودروی جدید بدون نیازبه شستشو وارد بازار می شود

به گزارش ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این خودروی برقی، آلایندگی برای محیط زیست ندارد، شرکت خودروسازی نیسان کمپینی در شبکه های اجتماعی به راه خواهد انداخت که در آن از محصول جدید خود، نیسان لیاف (LEAF) رونمایی کند.

این خودرو گاز دی اکسیدکربنی منتشر نمی کند و به دلیل دارا بودن نانو پوشش خودتمیز شونده نیاز به شستشو ندارد. در این خودرو از فناوری رنگ Ultra-Ever Dry® استفاده شده است که قادر به دفع سیالات است.

پیر لوئینگ از مدیران شعبه آمریکای شمالی شرکت نیسان، گفت : لیاف در حال حاضر پاک ترین خودروی تولید شده در جهان است که از فناوری رنگ خلاقانه ای بهره مند است، با این فناوری دیگر نگران دست های آلوده خود نباشید.

وی ادامه داد:پیوستن به این کمپین در شبکه های اجتماعی بیشتر جنبه تفریحی دارد، هدف ما این است که نشان دهیم که لیاف چگونه می تواند همیشه پاکیزه بماند حتی اگر در محیط کاملا آلوده قرار داشته باشد.

اولین ویدئوها از این خودرو روی سایت ها و شبکه های اجتماعی قراردارد و قرار است مواد و ترکیبات مختلف نظیر سس یا تخم مرغ روی این خودرو ریخته شود و نتیجه کار به بینندگان نشان داده شود.

نیسان لیاف با سه مدل مختلف LEAF S، SV و SL در سال 2015 روانه بازار خواهد شد، با این خودروها، در صورت شارژ کامل، می توان 140 کیلومتر را طی کرد، در صورت تخلیه باتری ، می توان در مدت نیم ساعت، 80 درصد از ظرفیت باتری ها را شارژ کرد البته این در حالتی است که از شارژر ویژه این خودرو استفاده شود.

اگراز برق 240 ولت خانگی برای شارژ این خودرو استفاده شود، کمتر از پنج ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز است.

شرکت نیسان در امریکای شمالی اقدام به طراحی، مهندسی و تولید خودرو می کند، یکی از شاخص ها مهم این شرکت، تولید خودروهای سبز با آلایندگی کم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا