گزارش ویدیویی از نحوه عملکرد کاوشگر کاسینی

سازمان فضایی ناسا اعلام کرد که در روز چهارشنبه کاوشگر ویژه این سازمان که کاسینی  (Cassini) نام دارد به نزدیک ترین فاصله ممکن با یکی از قمر های سیاره زحل رسیده است. این کاوشگر موفق شده است تا به فاصله یک هزار و صد و چهل و دو مایلی این قمر که انسلادوس (Enceladus) نام دارد برسد. شایان ذکر است که این مصافت برابر با یک هزار و هشت صد و سی و نه کیلومتر است.

در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که چگونه ناسا برنامه ریزی خود را برای رصد کردن این قمر یخ زده آماده کرده است. شایان ذکر است که این فایل ویدیویی برنامه های آینده این کاوشگر را نیز (چند روز آینده) در بر خواهد گرفت. بنا بر اعلام ناسا قرار است تا نه روز دیگر این کاوشگر به مراتب به این قمر نزدیک تر شود و به فاصله 30 مایلی (49 کیلومتری) انسلادوس برسد.

تصاویری از این کاوشگر به زمین ارسال شده است که به زودی توسط ناسا منتشر خواهند شد و به محض دریافت این تصاویر آنها را در قالب یک گزارش تصویری مجزا در اختیار شما قرار خواهیم داد. دانشمندان ناسا امید زیادی دارند تا با رسیدن این کاوشگر به فاصله 30 مایلی انسلادوس بتوانند اطلاعات بیش تری در زمینه این قمر و تاثیر آن بر روی سیاره زحل به دست بیاورند. شایان ذکر است که برخی از دانشمندان معتقدند که این قمر می تواند به عنوان یک کاندیدای مطلوب برای مهاجرت انسان ها در نظر گرفته شود و به همین دلیل نیز پروژه کاوشگر کاسینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته برای رد یا تایید کردن این تئوری نیاز به بررسی های بسیار دقیق در بازه زمانی نسبتا طولانی خواهد بود و نمی توان انتظار پاسخ سریع در این زمینه را از ناسا داشت.