کنده شدن قطعات هواپیما در هنگام پرواز + فیلم

هنگامی که یک هواپیما آماده پرواز می شود، ده ها مجوز امنیتی و بررسی های روتین بر روی ان اعمال شده است زیرا کوچک ترین مشکلی در ساختار موتور یا بدنه هواپیما می تواند به سقوط این وسیله و در نتیجه یک فاجعه منتهی شود.

علیرغم تمام تمهیدات یاد شده باز هم مشکلاتی در شرایط پروازی هواپیماها به وجود می آید. حال در بیش تر مواقع این مشکلات از چشمان مسافران به دور می مانند ولی در صورت مشاهده آنها توسط مسافران مسلما ادامه پرواز با حس آرامش همراه نخواهد بود. به تازگی تصاویر منحصر به فردی توسط یکی از مسافران یک هواپیما در کشور شیلی برداشت شده است که در طی آن درست در هنگام بر خواستن هواپیما از روی باند فرودگاه، قطعاتی از موتور هواپیما از آن جدا شده و به زمین می افتند.

البته هواپیمای یاد شده پرواز خود را با موفقیت سپری کرده و مسافران خود را به سلامت به مقصد رسانده است ولی به طور حتم مسئولان امنیتی و تعمیرات این هواپیما به شدت به خاطر این رخداد مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است با توجه به رخداد های عجیبی مانند مفقود شدن هواپیما ها و بالا رفتن رسانه ای شدن سقوط برخی از پرواز ها در چند سال اخیر حساسیت متخصصان و مسافران نسبت به امنیت پرواز، بسیار بالا رفته است و این امر ممکن است در نهایت به یک جهش در این صنایع منتهی شود.

مترجم: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا