همه نسخه‌های ویندوز به ویروس کشنده مبتلا شدند

شرکت مایکروسافت یک وصله امنیتی «بحرانی» برای تمام نسخه‌های ویندوز عرضه کرد و از همه کاربران خواست هر چه سریع‌تر آن را نصب کنند. به گزارش ایتنا به نقل از زد.دی.نت، غول نرم‌افزاری جهان بر اساس برنامه عرضه بولتن ماهانه امنیتی خود موسوم به «وصله امنیتی سه‌شنبه» اعلام کرد از ویندوز ویستا به بعد، همه نسخه‌های این سیستم عامل در معرض خطر قرار دارند.

مایکروسافت اظهار داشت که حتی ویندوز ۱۰ هم این مشکل را شامل می‌شود و به خاطر نقصی که در مرورگر اینترنتی Internet Explorer وجود دارد، هکرها می‌توانند کنترل کامل رایانه شخصی را از راه دور در اختیار بگیرند.
البته شرکت مایکروسافت توضیح داد که مرورگر اینترنتی Edge این حفره امنیتی را شامل نمی‌شود و کاربران در جریان استفاده از آن مصون هستند.
این وصله امنیتی با نام MS۱۵-۱۰۶ عرضه شده است و به صورت مستقیم حفره موجود در مرورگر IE که با داده‌های ذخیره شده در حافظه داخلی سیستم در ارتباط است را مورد هدف قرار می‌دهد.
اگر این حفره امنیتی در اختیار هکرها قرار بگیرد، می‌تواند امکان دسترسی از راه دور آنها به دستگاه را فراهم کند و میزان دسترسی آنها با مدیر شبکه یا صاحب رایانه برابری می‌کند.  هکر برای استفاده از این حفره امنیتی می‌بایست از ترفند سایت‌های آلوده استفاده کند تا کاربر پس از کلیک کردن روی لینک مربوطه،‌ به صورت ناخودآگاه بدافزار را فعال کند و این امکان را در اختیار هکرها بگذارد تا کنترل رایانه او را به دست آورند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا